ارتقای گردشگری سلامت با هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: با هم‌افزایی و تعامل می‌توان برای رفع تعارضات در زمینه گردشگری سلامت قدم برداشت.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا عسگری در همایش رؤسای بیمارستان‌ها‌ی دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل که هم‌اکنون در وزارت بهداشت درحال برگزاری است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های کشور در عرصه گردشگری سلامت، هنوز به جایگاه شایسته در این حوزه نرسیده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به این که در زمینه گردشگری سلامت دانش کافی وجود دارد اما اهتمام کافی نیست، افزود: متأسفانه در کشور ما در زمینه کارها و فرآیندهای تیمی ضعف بزرگی وجود دارد.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: در سند ١٤٠٤ حدود ٢٠ میلیون نفر گردشگر سلامت در کشور پیش‌بینی شده است، اما تا کنون قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته نشده است.

عسگری همچنین با بیان این مطلب که با وجود درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های زیاد در کشور که می‌توانستند خدمات خوبی به گردشگری ارائه دهند، نتوانستیم موثر عمل کنیم، افزود: از وزارت بهداشت انتظار دارند که که تمام امور مربوط به گردشگری سلامت را انجام دهد، در صورتی‌ که سازمان میراث فرهنگی، انجمن‌ها و وزارت امور خارجه نیز در این زمینه موظف هستند.

وی در پایان تأکید کرد: با هم‌افزایی و تعامل می‌توان برای رفع تعارضات در زمینه گردشگری سلامت قدم برداشت و راه حل آن باور داشتن به یکدیگر، ایفای نقش مؤثر و حل اختلافات و هم‌فکری است.

701

کد خبر: 867252

وب گردی

وب گردی