دانشگاه آزاد باید به سمت چابک سازی برود که بتواند بر مشکلات غلبه کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) گفت: ما از پژوهش هم نباید غافل شویم و قطعا برای این مسئله برنامه دراز مدت داریم، واحد یادگار امام خمینی قطب حمل و نقل بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شده است، ما در این حوزه به صورت جدی فعال خواهیم بود، با صنایع مختلف و موسسات و سازمانها کار را شروع کرده ایم البته نیاز را باید ببینیم و دانش و توانمان را در جهت رفع نیاز و مشکلات داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز دکتر سعید قاضی مغربی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تشریح برنامه های خود پس از مدیریت بر این واحد افزود: به واسطه دغدغه فرهنگی که دارم مسائل فرهنگی دانشگاه در اولویت است و اولین اقدام ایجاد اعتماد بین دانشجو و مسولین در جهت همراهی برای رشد و بالندگی خواهد بود.

وی ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه گام بعدی است که واقعا بتوانیم به صورت جدی یک دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم یعنی علم و تخصص در کنار اعتقاد و ایمان وجود داشته باشد.

قاضی مغربی با اشاره به اولویت سوم خود افزود: در حوزه فرهنگ برنامه های متنوع و کارساز در نظر است، البته اعتقاد این است که مسائل فرهنگی زمان بر بوده و یک دفعه نمی شود، باید مقدمه سازی کرد و زیرساخت های لازم فراهم شود تا بتوانیم فرهنگ را در وجود فرد نهادینه کنیم و الا فرهنگ می شود یک رویه که با باور درونی افراد تفاوت دارد، ولی اگر بتوان آن را نهادینه کرد و یک نوع ساختاری را پیاده سازی نمود که در تک تک افراد رسوخ کرد دیگر خیالمان راحت است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) یادآور شد: ما از پژوهش هم نباید غافل شویم و قطعا برای این مسئله برنامه ی دراز مدت داریم، واحد یادگار امام خمینی قطب حمل و نقل بین تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شده است، ما در این حوزه به صورت جدی فعال خواهیم بود، با صنایع مختلف و موسسات و سازمانها کار را شروع کرده ایم البته نیاز را باید ببینیم و دانش و توانمان را در جهت رفع نیاز و مشکلات داشته باشیم.

وی در ادامه با درخواست از سازمان های مختلف برای همکاری گفت: بنابراین از تمام سازمانها، نهادها، شرکت ها و موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند رسما دعوت می کنم تشریف بیاورند تا با همکاری فعالیت را شروع کنیم، البته ما در دو سازمان همکاری را شروع کرده ایم و آماده ایم این فعالیت را گسترش دهیم.

وی در خصوص علت انتخاب موضوع حمل و نقل گفت: ما در این حوزه می توانیم حوزه های مختلف را درگیر کنیم، یعنی موضوع حمل و نقل که هر فرد از صبح تا شب سر و کار دارد هم به علوم انسانی، علوم اجتماعی، مسائل خانواده، روانشناسی، حقوق، فنی و مهندسی و همه به رشته های دیگر مربوط می شود.

قاضی مغربی در خصوص چابکسازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد چاره ای ندارد و باید به سمت چابک سازی برود که بتواند بر مشکلات غلبه کند.

وی ادامه داد: چابک سازی دو مرحله است، یک‌سری دستوراتی است از بالا که ابلاغ می شود، و یک بخش دیگر به سازمان بر می گردد که بیاید ادغام هایی را از لحاظ ساختاری انجام بدهد، مثلا یک معاونت در معاونت دیگر ادغام شود و چند تا مدیریت با هم یک مدیرکل شوند، چند اداره یک اداره بزرگتر بشوند ادارات کل به اداره تبدیل بشود و یک مقدار ساختاری با توجه به ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی عوض می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) افزود: تا قبل از این ماموریت دانشگاه آزاد فقط آموزش بود، الان آموزش و تولید ثروت است، ماموریت که عوض می شود ساختار باید عوض بشود، نکته مهمی که هست اگر یک ساختار بزرگ داشته باشید نمی توانید در تعامل با نیاز اجتماع آن چابکی را داشته باشید.

وی عنوان کرد: وقتی چابک نبودید زود از صنعت خارج می شوید، چون صنعت از دید ما نیازش در یک زمان است اگر شما آن نیاز را در آن زمان پاسخ دادید شما را می پذیرد اما اگر پاسخ نداید نمی پذیرد.

کد خبر: 867351

وب گردی

وب گردی