چی بخریم؟ چی نخریم؟ / از 40 تا 70 میلیون تومان چه خودرویی را انتخاب کنیم؟

از بین تمام مدل‌های خانواده برلیانس در ایران، تنها گزینه پیشنهادی مدل H330‌ اتوماتیک است. مدل صندوق‌داری که هم چهره قابل قبولی دارد و هم آپشن‌های خوب که انصافاً پارس‌خودرو دست روی یکی از چینی‌های معقول دنیا گذاشته است.

در ادامه گزارش‌های خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مربوط به راهنمایی خرید خودرو، به بازه قیمتی بین 40 تا 70 میلیون تومان می‌رسیم. بازه‌ای که هنوز آنقدر گران نیست که خارجی‌ها بتوانند وارد آن بشوند. اما با این حال گزینه‌های خوبی برای خرید موجود است.

چی بخریم؟

پژو 207 اتوماتیک این روزها حسابی بین جوانان گل کرده است. مخصوصاً با آن چراغ‌های زیبا و نمایشگر بزرگی که روی کنسولش تعبیه شده است. این هاچ‌بک فرانسوی چیزی حدود 52 میلیون تومان قیمت خورده است.

نسخه استاندارد دنا با قیمت 43 میلیون اولین گزینه‌ای است که در این بازه به شما پیشنهاد می‌کنیم. خودرویی که نسل جدید محصولات ایران‌خودرو را به تصویر می‌کشد. آپشن‌های معقولی دارد و کیفیت قطعات به کاررفته در آن نیز قابل قبول است.

پژو پارس LX با قیمت 42 میلیونی‌اش هنوز مشتریان خاص خود را دارد. البته که طی سال‌ها از کیفیت آن به طرز مشهودی کاسته شده ولی می‌توان روی فضای داخلی آن و امکاناتی که اخیراً رویش اضافه شده، حساب باز کرد.

‌دانگ‌فنگ H30 Cross‌ ایران‌خودرو از آن چینی‌هایی است که لب مرز حرکت می‌کند. از یک‌سو موتور ضعیفش مشتری را زده می‌کند و از سوی دیگر آپشن‌ها و طراحی‌اش باعث جذابیتش می‌شود. با این حال عرضه این چینی توسط ایران‌خودرو اقدام بدی نبوده است. حداقل آنکه با قیمت 47 میلیونی‌اش منطقی به نظر می‌رسد.

تندر 90 پلاس اتوماتیک با قیمت 50 میلیون گزینه خوبی برای جوان‌ترها است. خودرویی نرم ولی کمی تنبل. با این‌حال هنوز کیفیت تندر را دارد و البته در ویرایش جدید کمی نیز زیباتر شده است.

آریو 1600 اتوماتیک، شاید از روی ناچاری در این لیست قرار می‌گیرد. همان زوتیZ300 با لباس سایپا. این خودرو چهره معمولی و آپشن‌های متعارفی دارد. شاید تنها نکته برتر آن جعبه‌دنده اتوماتیکش باشد که خریدش را موجه می‌کند.

راستش را بخواهید از بین تمام مدل‌های خانواده برلیانس در ایران، تنها گزینه پیشنهادی ما به شما، مدل H330‌ اتوماتیک است. مدل صندوق‌داری که هم چهره قابل قبولی دارد و آپشن‌های خوب. انصافاً پارس‌خودرو دست روی یکی از چینی‌های معقول دنیا گذاشته است.

در مقابل این را هم بدانید بد نیست که تمام اعضای خانواده ساندرو نیز مهر قبولی می‌گیرند. چه از نمونه‌های دستی گرفته تا ویرایش استپ‌وی اتوماتیک. هرکدام که به بودجه‌تان نزدیک بود، خریداری کنید.

چی نخریم؟

سورن توربو، گزینه‌ای نیست که بتواند نظر شما را جلب کند. شاید قدرت این خودرو بالاتر باشد و طبیعتاً سرعت آن نیز نسبت به نسخه استاندارد بیشتر باشد، ولی در نظر داشته باشید که صنعت خودروی ایران هنوز تا استفاده از فناوری توربو روی خودروهایش فاصله دارد. این مکانیزم حرارت موتور را بیش از اندازه بالا می‌برد و در برخی از موارد باعث بروز مشکلاتی می‌شود. بنا بر این پرداخت 42 میلیون برای این سدان ایران‌خودرو چندان توجیح‌پذیر نیست.

پژو پارس اتوماتیک، نام دهان‌پرکنی است. اما به مجرد خرید این خودرو نسبت به تنبلی آن آزرده‌خاطر می‌شوید. مخصوصا وقتی قرار باشد برای آن چیزی بین 52 تا 55 میلیون تومان پرداخت کنید. گفته می‌شود نمونه گران‌تر مربوط به مدلی است که جعبه‌دنده ZF دارد.

دنا پلاس با قمیت عجیب 53 میلیون‌اش هیچ دلیلی برای جذب مشتری ندارد. شاید شکل ظاهری و آپشن‌های داخلی آن نسبت به نمونه استاندارد بیشتر باشد ولی این امکانات و تجهیزات 10 میلیون تومان ارزش ندارند.

اگر قرار باشد پژو 207 را با قیمت 44 میلیون آن هم با دنده دستی خریداری کنید پس چه بهتر که سراغ 206 اتوماتیک بروید. محصول جدید ایران‌خودرو شاید از نظر ظاهری حرفی برای گفتن داشته باشد ولی به‌طور قطع از نظر باطنی اگر اتوماتیک نباشد، جذابیتی ندارد.

تندر 90 استاندارد اتوماتیک، غیر از همین جعبه‌دنده خودکار، هیچ بخش خاص دیگری ندارد. البته بهتر است که مشتری این خودرو پدر خانواده و یا افراد محافظه‌کار باشند که نیازی به قدرت و سرعت خاص ندارند.

آریو 1500 سی‌سی دنده دستی، خودرویی است که هرگز نباید روی آن حساب کنید. نه روی توانایی‌های فنی آن و نه روی اوضاع خرید و فروشش. شما به احتمال زیاد در آینده با مشکل افت قیمت شدید این خودرو روبه‌رو می‌شوید.

در این بازه قیمتی می‌توان دست روی برخی از محصولات کرمان‌خودرو نیز گذاشت. شاسی‌بلندهایی مانند لیفان X50 و X60 هم‌چنین جک J5. اما اکیدا به شما پیشنهاد می‌شود اگر و تنها اگر رویای شاسی‌بلند سواری دارید سراغ این خودروها بروید.

403

کد خبر: 867370

وب گردی

وب گردی