همه دستگاه های ذی نفع، در تسهیل و ساماندهی گردشگری سلامت در کشور همکاری کنند

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در همایش روسای بیمارستان های دارای واحد پذیرش بیماران بین الملل با تاکید بر این که بخش خصوصی باید بتواند ضمن مسئولیت پذیری، توان پاسخگویی به گردشگری سلامت را داشته باشد، افزود: باید در راستای گسترش گردشگری سلامت، همه دستگاه های ذینفع در کشور در تسهیل و ساماندهی گردشگری سلامت همکاری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن اسدی لاری در همایش روسای بیمارستان های دارای واحد پذیرش بیماران بین الملل با بیان این که در دولت یازدهم با توجه به اقدامات خوب دستگاه دیپلماسی و مدیریت عالی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، یک عرصه بزرگ در مسائل بین المللی ایجاد شده است، گفت: تمام سفرای ایران، یکی از مهم ترین مسائل را گردشگری سلامت بیان کردند و پیگیر ایجاد این موضوع در ایران هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل یکی از مشکلات موجود در گذشته را در حوزه دارو بیان کرد و گفت: خوشبختانه با تدبیر وزیر بهداشت مشکلات این‌حوزه برطرف شد و مسئولیت صادرات دارو را به سندیکای شرکت های دارویی دادند و این‌ واگذاری باعث افزایش صادرات دارو شد.

دکتر اسدی لاری با بیان این که براساس گزارش ها، در عراق، سالانه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ ویزا صادر می شود که ۱۷ درصد آنها برای درمان به ایران می آیند و در واقع نیمی از گردشگران سلامت ما از کشور عراق هستند، گفت: روزانه سه هواپیما از کابل به هند سفر می کند که ۹۰ درصد آنها برای گردشگری سلامت است.

وی افزود: در حال حاضر پرواز مستقیم از کابل به تهران شاید هفته ای دو بار صورت گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به این که در حال حاضر ویزای ایران ۸۰ دلار است و تقریبا صدور آن بیش از یک هفته طول می کشد اما قیمت ویزای هند بسیار ناچیز و در حد صفر است و دو ساعته صادر می شود، افزود: ۹۰ درصد گردشگران سلامت کشور آذربایجان به ترکیه می روند.

وی تاکید کرد: باید در حوزه گردشگری سلامت همانند کشور ترکیه اهداف بلند مدت داشته باشیم.

دکتر اسدی لاری با اشاره به تمایل همکاری کشورهای قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، اوکراین، عمان، قطر، اتیوپی و الجزایر با ایران در حوزه گردشگری سلامت، افزود: برای کشورهای محور مقاومت مثل سوریه و لبنان هم میتوانیم در حوزه گردشگری سلامت برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که در راستای گسترش گردشگری سلامت، همه دستگاه های ذینفع در کشور در تسهیل و ساماندهی گردشگری سلامت همکاری کنند، افزود: وزیر بهداشت اهتمام ویژه ای به تربیت نیروی متخصص در کشورهای هدف دارند و آنها می توانند با بخش خصوصی در ارائه خدمات سلامت همکاری نمایند.

دکتر اسدی لاری در پایان تاکید کرد: بخش خصوصی باید بتواند ضمن مسئولیت پذیری، توان پاسخگویی به گردشگری سلامت را داشته باشد و از تلاش های بین المللی در این زمینه حمایت می کنیم.

701

کد خبر: 867379

وب گردی

وب گردی