اخذ ۴۱ هزار مجوز خروج از کشور دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین

با همکاری سازمان نظام وظیفه تا به امروز ۴۱۰۰۰ مجوز خروج از کشور برای دانشجویان متقاضی تشرف به عتبات عالیات در اربعین توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اخذ شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:با همکاری سازمان نظام وظیفه و سازمان بسیج دانشجویی،تا به امروز ۴۱۰۰۰ مجوز خروج از کشور برای دانشجویان متقاضی تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اخذ شده است.

زارع تصریح کرد: ۵۱۵۰۰ نفر از دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند در سامانه سقا ثبت نام کردند که تا روز دوشنبه ۸ آبان ماه برای ۴۱۰۰۰ دانشجو با پیگیری ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مجوز خروج از کشور صادر شده است و طی روزهای آینده با همکاری سازمان نظام وظیفه مجوز خروج بقیه ثبت نام کنندگان صادر خواهد شد.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره مرحله بعد از صدور مجوز خروج گفت: دانشجویان پس از ثبت مجوز خروج خود در سامانه و کسب اطلاع از این مورد از طریق پلیس +۱۰باید برای دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند.با همکاری شایسته نظام وظیفه و اداره گذرنامه،گذرنامه زائرین اربعین طی ۷۲ ساعت صادرمی شود.

وی افزود:با توجه به اینکه زمان اندکی به اربعین حسینی مانده است،ثبت نام و درخواست جدید برای صدور مجوز خروج از کشور در ستاد انجام نمی شود و تنها کسانی که در سامانه سقا قبلا ثبت نام کرده اند مجوز خروج از کشور دریافت خواهند کرد.

زارع در خصوص دانشجویانی که تاکنون موفق به اخذ مجوز خروج از کشور نشده اند گفت:دانشجویانی که موفق به ثبت نام در سامانه سقا نشده اند باید با مراجعه به نظام وظیفه در استان خود با قراردادن وثیقه مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

گفتنی است؛دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند برای خروج از کشور نیاز به مجوز خروج دارند و بدون آن اجازه خروج از کشور نخواهند داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی لبیک

کد خبر: 867385

وب گردی

وب گردی