تولید نرم افزار بررسی روند پیشرفت بیماری MS در واحد خمینی شهر

نرم افزار خودکار تشخیص و بررسی روند پیشرفت بیماری MS از روی تصاویر MRI توسط محققان جوان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تولید شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدیدخت سرپرست هسته فناور پردازشگران صنعت پزشکی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر گفت: هسته فناور پردازشگران صنعت پزشکی با حضور دو پزشک متخصص نورولوژی، چهار دانشجوی کارشناسی ارشد و دو دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی با هدف تشخیص آنلاین و دقیق بیماری، تلفیق علم پزشکی و صنعت مهندسی کار تحقیق وپژوهش خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این طرح پژوهشی، تشخیص بیماری MS از روی تصاویر MRI مغزی است و در همه ابعاد از نظر مهندسی و پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد و ازاهمیت خاصی نیز برخوردار است. بیماری MS در استان اصفهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و مرکز پژوهشی درمانی دانشگاه به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند.

مهدیدخت ادامه داد: تشخیص دقیق بیماری، مختصات پلاک ایجاد شده در مغز، امکان تشریح جزئیات بیماری، بررسی روند تشخیص و پیشرفت بیماری در مقایسه با تصاویر ثبت شده از بیماری در بازه زمانی مختلف از مزایای طرح است و در زمینه توانبخشی طرح مذکور به بیماران کمک شایانی می کند.

کد خبر: 867386

وب گردی

وب گردی