باید از واردات محوری به سمت صادرات محوری گام برداشت/ صنعت برق با بحران نقدینگی مواجه است

رئیس سندیکای صنعت برق ایران گفت: بحران اقتصادی، اقتصاد کلان صنعت برق را تحت الشعاع خود قرار داده که دولت به همراهی بخش خصوصی می تواند با تمام طرفیت های خود این موانع را از پیش روی برداشته و کشور را از وارداتی به صادراتی محوری و ارز آوری تبدیل کند و در این راستا قدمی بزرگ برای اقتصاد کشور بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی بخشی رئیس سندیکای صنعت برق ایران در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت: این نمایشگاه نسبت به سال گذشته نمایشگاهی پربار بود اما تمام ظرفیت ها و توان شرکت های داخلی نشان داده نشده است و صنعت برق ایران از صددرصد وابستگی به صددرصد خودکفایی رسیده و همواره پیشرو در خدمات فنی و مهندسی بوده است.
او تصریح کرد : نیروهای توانمندی در صنعت برق وجود دارد که حدود ۱۵۰ هزار شغل مستقیم در این صنعت ایجاد شده است و پتانسیل زیادی در بخش خصوصی وجود دارد با ساختاری قوی و دوشادوش دولت در برطرف کردن موانع در حال فعالیت است.
بخشی گفت: بحران اقتصادی، اقتصاد کلان صنعت برق را تحت الشعاع خود قرار داده که دولت به همراهی بخش خصوصی می تواند با تمام ظرفیت های خود این موانع را از پیش روی برداشته و کشور را از واردات به صادرات محوری و ارز آوری تبدیل کند و در این راستا قدمی بزرگ برای اقتصاد کشور بردارد.

403

کد خبر: 867473

وب گردی

وب گردی