اردکانیان: اقتصاد برق ساماندهی شود/ باید حضور در بازارهای بین المللی را ارتقا داد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هنوز در بازارهای جهانی به صورت چشمگیر حصور فعال نداریم گفت: باید آسیب شناسی و شناسایی بازارهای هدف به سمت توسعه گام برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اشاره به بحث تنوع و توانمندی شرکت های حاضر در این نمایشگاه گفت: با این پتانسیل می توانیم علاوه بر نیازهای داخلی توان حضور در بازارهای منطقه را خواهیم داشت.
او تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت نصب شده در صنعت برق ۷۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات است همچنین با دارا بودن رتبه ۱۴ در جهان و برخورداری ۳۴ میلیون مشترک امروز می تواند بیانگر مشارکت بخش خصوصی در تامین برق کشور باشد.
اردکانیان با اشاره به اینکه صددرصد تجهیزات برقی و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات فوق توزیع در داخل کشور تامین می شود توانسته ایم جزء شش کشور مطرح دنیا در ساخت نیروگاهی بادی و گازی باشیم. در حال حاضر ۶۰۰ عضو فعال در سندیکای صنعت برق و نیز دهها تولید کننده در این صنعت مشغول به فعالیت است. همچنین حدود ۱۱۰ نفر در این صنعت شاغل هستند.
اردکانیان افزود: با توجه به حضور فعال در سطوح مختلف صنعت برق انتظار می رود در کنار این فرصت ها و با اتکا به طرفیت منابع انسانی و رشد فناوری بر چالش های موجود غلبه کرد تا در جهت افزایش بهره وری و تدارک افزایش رفاه مردم و پشتیبانی از تولید پایدار گام برداریم.
وزیر نیرو با بیان اینکه بیشتر تاکید بر مدیریت تقاضا در صنعت برق پرداخته شده است تاکید کرد: در کنار نمایشگاه سالانه برق در ایران بخشی را به عرضه و دستاوردها و فناوری و روش ها و تجربیات به مدیریت تقاضا اختصاص دهیم تا با اجرای طرح ها و ظرفیت های مختلف در دانشگاه های کشور بتوان مددکار این صنعت بود.
وزیر نیرو ادامه داد: متناسب با رشد در فناوری و ساخت تجهیزات در خیلی از پارامترها در سطح پایین منطقه قرار داریم ما در بازارهای منطقه حضور فعال نداریم با توجه به شرایطی که در منطقه از نظر اقتصادی و سیاسی و اشتغال حاکم است باید زمینه را برای آسیب شناسی در این بخش بپردازیم. سندیکای صنعت برق با همکاری وزارت نیرو می تواند به یک آسیب شناسی شفاف و فاقد هرگونه رودرواسی در زمینه ناکامی ها متناسب با توانمندی گام بردارند.
اردکانیان گفت: البته فرصت های فراوان سرمایه گذاری در کنار نیروهای متخصص وجود دارد که این امر مهم حمایت همه جانبه دولت را می طلبد و وزارت نیرو و سایر دستگاهها می توانند مددکار بخش خصوصی باشند.

او،بهره برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید در صنعت برق، افزایش بازدهی نیرگاه های انرژی تجدیدپذیر به ۴ هزار مگاوات و ارتقای سطح راندمان نیروگاه ها به ۴۰ درصد و تک رقمی کردن تلفات برق و شبکه توزیع، ساماندهی اقتصاد صنعت برق و بهبود فضای کسب و کار را از برنامه های آینده این وزارتخانه برشمرد.
403

کد خبر: 867497

وب گردی

وب گردی