مشکل بیکاری با ساز و کارهای موجود حل نمی‌شود/ باید رویه متفاوتی اتخاذ کرد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک های خصوصی نقشی در توسعه استان ندارند، گفت: مشکلات تولید و اشتغال کشور با قوانین و دستورالعمل های موجود برطرف نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک اعضای کارگروه اشتغال، تشکل های کارگری و کارفرمایی، تعاون گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز، با اشاره به اینکه تولید و اشتغال اصلی ترین برنامه و محور فعالیت دولت تدبیر و امید است، افزود: اگر به دنبال حل مشکلات تولید و اشتغال در کشور هستیم با ساز و کارهای جاری کشور این امر میسر نخواهد بود.
وی اظهار کرد: منابع اصلی مردم در بانک های خصوصی است و بانک های خصوصی نیز هیچ نقشی در توسعه استان ندارند و در مورد بانک های دولتی نیز یا بخشنامه ها ابلاغ نشده و یا منابع در اختیار ندارند.
خدابخش اضافه کرد: اگر همه قوانین و ضوابط حفظ شود کار برای تولید کننده و صادر کننده سخت خواهد بود؛ باید رویه متفاوتی جاری کنیم تا این موضوع اصلی و محوری کشور حل شود.
وی افزود: اگر بیکاری را به عنوان تهدید اساسی کشور مطرح می کنیم باید در حوزه اشتغال، در ساز و کارهای اجرایی کشور وضعیتی مشابه وضعیت فوق العاده اعلام شود.

901

کد خبر: 867503

وب گردی

وب گردی