35 هزار زائر پاکستانی وارد مرز میرجاوه شدند/مرز خروجی زوار پاکستان مرز شلمچه است

فرماندار میرجاوه با بیان اینکه35 هزار زائر پاکستانی وارد مرز میرجاوه شدند گفت: مرز خروجی کلیه زوار پاکستانی که وارد میرجاوه می‌شوند مرز شلمچه است.

محمد میهنی فرماندار میرجاوه درباره آخرین وضعیت زوار پاکستانی در مرز میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: از تاریخ 3 آبان ماه تا امروز 35 هزار نفر از زائران پاکستانی وارد مرز ایران شدند که در داخل خاک ایران مورد پذیرایی و استقبال از طریق پایگاه‌های مردمی و موکب‌های مستقر در مرز میرجاوه قرار گرفتند.

وی افزود: امسال در کشور پاکستان با توجه به اینکه زائران را از کویته تا مرز میرجاوه و شهر تفتان گ باید اسکورت می‌کردند اجازه حرکت به آنها ندادند در نتیجه جمع زیادی از زائران به صورت یک دفعه وارد نقطه صفر مرزی شدند و 20 هزار نفر در یک روز وارد شدند. با توجه به اینکه در خاک پاکستان این پیش بینی صورت نگرفته بود و تعداد کسانی که در زمینه انجام امور گذرنامه فعالیت می‌کردند کم بودند، کار به کندی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: به دنبال رخ دادن این مسائل برخوردهای بسیار تندی برای برقراری نظم و امنیت صورت گرفته بود که منجر به زخمی شدن تعدادی از زائران شد؛ به این موضوع با پیگیری‌های ما از طریق استانداری و وزارت امور خارجه و همچنین احضار سفیر پاکستان رسیدگی شد. در جلسه‌ای که در نقطه صفر مرزی برگزار شد پیشنهاداتی دادیم که مورد قبول واقع شد.

وی ادامه داد: در زمانی هم که زوار پاکستانی پشت مرز میرجاوه مانده بودند از طریق موکب‌های مردمی و داوطلبانه از آنها پذیرایی به عمل می آمد.

میهنی در ادامه گفت: ما با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته بحث تردد تریلر و کامیون‌‌ها را مدیریت کردیم و در ساعتی که اوج ترافیک بود زوار عمدتاً در محل زائرسراها اسکان داده می‌شدند و از این بابت هیچ مشکلی وجود نداشت.

فرماندار میرجاوه تصریح کرد: مرز خروجی کلیه زوار پاکستانی که وارد میرجاوه می‌شوند مرز شلمچه است.

وی در خصوص اینکه چه شرایطی برای زوار پارکستانی در استان سیستان و بلوچستان مهیا شده است گفت: در زاهدان پذیرایی از زائران در زائرسرای حضرت رضا (ع) انجام می شود.

فرماندار با بیان اینکه موکب‌هایی هستند که از زائران پاکستانی پذیرایی می‌کنند گفت: موکب‌های اختصاصی از خود سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی و شلمچه مستقر هستند و در مسیر برگشت هم بخش زیادی از زائران این فرصت را غنیمت شمرده و پس از ورود به خاک ایران ابتدا به قم و سپس به مشهد و از طریق بیرجند وارد زاهدان شده و از مرز میرجاوه کشور را ترک می‌کنند.

خبرنگار : ندا فراهانی

کد خبر: 867505

وب گردی

وب گردی