ایزدی: لزوم  ارتقای ارتباط توسعه شهری با دانشگاه/ تدوین سند ملی توسعه ی شهری در دستور کار قرار گرفت

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم در سال های پیش رو اقدامات بیشتری در حوزه شهرسازی و معماری کشور انجام شود که به طور قطع باید کارهای شدنی و تاثیرگذار در اولویت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی گفت: در دوران فعالیت ٤ ساله دولت یازدهم تلاش بسیاری جهت اتخاذ سیاست ارتقای کیفیت زندگی به کار گرفته شد.
او افزود: بعد از سال ها تلاش و با حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی توانستیم ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را در اولویت کار قرار دهیم که در راستای دست یابی به این هدف ستاد ملی تشکیل و برنامه ملی تدوین شد.
ایزدی خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح های اسنادی را تصویب و نهادی را تشکیل دادیم.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در صورت تلاش تمام اعضا با یکدیگر و نیز همسو شدن برنامه ها می توان اتفاقاتی را رقم زد که ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را با خود به همراه دارد و به نفع شهروندان خواهد بود.

او گفت: دولت، شهرداری و نیز بخش خصوصی برای ارتقا و نیز اجرای برنامه های خود با یکدیگر همدل شده اند.
ایزدی خاطرنشان کرد: در طول سال ها جامعه به جامعه ی بخشی تبدیل شده و بخش ها برای پیش بردن اهداف خود اقدامات بسیاری را در دستور کار قرار دادند.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم در سال های پیش رو اقدامات بیشتری در حوزه شهرسازی و معماری کشور انجام شود که به طور قطع باید کارهای شدنی و تاثیرگذار در اولویت قرار گیرند.


او گفت: در حال حاصر سند ملی سیاست شهری وجود ندارد و کشور متمدنی مانند ایران باید دارای سندی در حد ملی باشد که اکنون این سند در اولویت تدوین قرار گرفته است.

ایزدی با بیان اینکه تجدیدنظر در اولویت شهری از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: نیاز به بازنگری در محتوای فعلی توسعه شهری به خوبی حس می شود که نیازمند اتفاقاتی در تغییر آن هستیم.

او افزود: ٣ نسل قبل از طرح های توسعه شهری باید مورد آسیب شناسی قرار گیرند، نقاط قوت باید تداوم و نقاط ضعف بازنگری شوند.


ایزدی افزود: ارتقای ارتباط توسعه شهری با دانشگاه از دیگر اقدامات است، چراکه در حرف به دانشگاه اتهام می زنیم و در دانشگاه به روش مدیریت بنابراین هر چه زودتر باید این تناقض گویی ها از طریق گفت و گو مورد بررسی قرر گیرد.


او با اشاره به ایجاد شبکه همکاری با شهرداری و شورای شهر گفت: مدیریت شهری با نگاه سطحی دیده می شود این در حالی است که مدیریت شهری اصلی ترین وظیفه را در شهر ایفا می کند و باید تجدیدنظری در مدیریت شهری صورت گیرد.


403

کد خبر: 867510

وب گردی

وب گردی