ماجرای این روزهای سیاسی ترین دانشکده ایران / از محدودکردن فضای تشکل‌ها تا احضار اعضای بسیج دانشجویی

ماجرای این روز های سیاسی ترین دانشکده ایران از آنجایی آغاز می شود که دو سال پیش در پی سیاست کلی مقاوم سازی دانشکده های فرسوده دانشگاه تهران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی پیشگام این تغییر و تحولات شد.

با وجود بدقولی های فراوان و تاخیرهای مکرر در تحویل دانشکده از سوی پیمانکار، بالاخره حداقل انتظار از فضای آموزشی دانشکده در آبان ماه سال جاری به صورت نسبی برآورده شد و ظاهرا پروژه مقاوم سازی به اتمام رسید و از پیمانکار به دانشکده تحویل داده شد.

اما در این بین یک مسئله اساسی خودنمایی میکند و آن اینکه پس از دوسال حیرانی تشکل ها، علی رغم وعده و وعیدهای هیأت رئیسه دانشکده به آنها مبنی بر بازگرداندن اتاق های سابق هر تشکل و اختصاص فضای متناسب با آن ها، در هنگام تحویل دفاتر، تشکل ها با محدودیت فضای فیزیکی و تغییر محیط سابق مواجه شدند.

این مسئله سبب شد تشکل های این دانشکده هم صدا با هم در تجمعی اعتراضات خود را به خلف وعده دانشکده اعلام کنند که با وجود آن با بی اعتنایی رئیس دانشکده مواجه شدند.

علت تغییرات از سوی رئیس دانشکده این طور توجیه میشود که فضای کافی برای اختصاص به تشکل ها وجود ندارد و این در حالی است که بنابر گفته دانشجویان فضای اختصاص یافته به مکان های دیگر چند برابر شده، که این نوع توزیع فضا غیر متناسب بوده و در راستای غیر سیاسی کردن فضای دانشگاه است.

در همین راستا چند عضو از تشکل بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به بهانه های واهی توسط ریاست دانشکده به حراست دانشگاه احضار شدند که این اقدام در تناقض با ادعاهای عوام فریبانه ریاست دانشکده بوده است.

همچنین شنیده ها از این حکایت دارد که متاسفانه دانشجویان بسیجی این دانشکده هر روز با فشار ها و تهدید های عوامل ناشناس و تهدید هایی مبنی بر ارجاع به دادگاه مواجه هستند.

تمام این وقایع در حالی رخ میدهد که مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از تشکل های انقلابی تاکید داشته اند و در همین راستا فرمونده اند:

من همین‌جا به مسئولین محترمی که تشریف دارند -وزرای محترم- میگویم که به‌هیچ‌وجه نگذارید افرادی که کلیدهای کار دستشان است، بر تشکّلهای انقلابی و تشکّلهای اسلامی سخت‌گیری کنند. مطلقاً اجازه‌ی این کار داده نشود و فضا را تنگ نکنند؛ بگذارند تشکّلهای اسلامی و تشکّلهای انقلابی [کار کنند].

کد خبر: 867522

وب گردی

وب گردی