در استان کرمانشاه جذب سرمایه گذار خارجی خیلی پررنگ نیست

استاندار کرمانشاه گفت:متاسفانه در استان کرمانشاه جذب سرمایه گذار خارجی خیلی پررنگ نیست و این موضوع نیاز به پیگیری های فراوانی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی شکل گیری ستاد سرمایه گذاری خارجی استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد، از راه اندازی ستاد سرمایه گذاری بخش خارجی خبر داد واظهار داشت: درصد قابل توجهی از منابع کشور به این بخش اختصاص داده شده است.

وی افزود: راه اندازی این بخش در استان می تواند جهت ایجاد اشتغالزایی بسیار موثر واقع شود.

بازوند یادآور شد: متاسفانه در استان کرمانشاه جذب سرمایه گذار خارجی خیلی پررنگ نیست و این موضوع نیاز به پیگیری های فراوانی دارد.

می‌توانیم از فرصت همایش «فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری» در تهران برای جذب سرمایه‌گذار بهره ببریم

وی با اشاره به همایش «فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری» که در آذر ماه در تهران برگزار می شود، گفت: در این همایش ۱۰۰ سرمایه گذار خارجی و ۳۰۰ سرمایه پذیر شرکت می کنند و ما می توانیم در این همایش آنها را به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه جذب کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نحوه جذب و چگونگی فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار مهم است باید بتوانیم آنها را به سرمایه گذاری در این مناطق تشویق کنیم.

وی در ادامه به اجلاس بزرگ هفته وحدت اشاره کرد و ابراز داشت: در این اجلاس کلیه چهره های اقتصادی و سیاسی به ایران سفر می کنند و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که از کمیته اقتصادی آنها دعوت کنیم و همایشی راه اندازی کنیم تا بتوانیم تفاهم نامه هایی با تجار مسلمان در این همایش منعقد کنیم.

استان برای ایجاد اشتغال به منابعی از سرمایه‌گذاری خارجی نیز نیاز دارد

‌بازوند خاطر نشان کرد: ستاد سرمایه گذاری در حوزه سرمایه گذاری خارجی باید تحرک ویژه ای داشته باشد، استان برای ایجاد اشتغال به منابعی از سرمایه گذاری خارجی احتیاج دارد.

بازوند برونزا بودن و جذب سرمایه گذاری خارجی را از برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در استان کرمانشاه باید بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: طبیعتا هر استانی در سازمان سرمایه گذاری خارجی یک فایل دارد، باید برای احراز سهم استان، پروژه های موجود را به صورت مستمر، رصد و پیگیری کنیم. باید پروژه های جدیدی نیز تعریف کنیم.

ستاد سرمایه‌گذاری استان باید ظرف ۱۵ روز حداقل ۴ پروژه برای دو خط اعتباری چین و کره‌جنوبی تعریف کند

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دو خط اعتباری در سرمایه گذاری خارجی، خط اعتباری چین و خط اعتباری کره جنوبی است، که ستاد سرمایه گذاری استان باید ظرف ۱۵ روز حداقل چهار پروژه برای استفاده از این خطوط اعتباری تعریف کند.

وی تاکید کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده همایشی با عنوان فرصتهای سرمایه گذاری در استان کرمانشاه با رویکرد ویژه ی جذب سرمایه گذاری خارجی برگزار خواهیم کرد تا در اقتصاد استان تحرک ایجاد شود.

بازوند همچنین یادآور شد: علی رغم سخت بودن شرایط صندوق توسعه ملی، باید از ظرفیتهای آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی بیان داشت: جذب سرمایه گذاری خارجی باعث افزایش و تقویت فرهنگ کار، امنیت بیشتر، ارتقای سرمایه اجتماعی و ایجاد فضای پرنشاط در جامعه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: شاخص بهبود در فضای کسب و کار با رونق پنجره واحد بهتر خواهد شد. نمایندگان دستگاهها در پنجره واحد باید دارای اختیار تصمیم گیری باشند.

باید اشخاصی داشته باشیم که مطالبات استان را در تهران فریاد بزنند

این مسئول در بخش دیگری اسخنانش ابراز داشت: شناسایی موانع سر راه سرمایه گذاران خارجی و تلاش در جهت رفع آنها می تواند وضع اقتصادی استان را ارتقاء دهد.

وی اذعان داشت: یکی از کارهایی که باید در استان کرمانشاه انجام دهیم این است که آنرا کانون توجه وزرا و معاونین کشوری قرار دهیم و اشخاصی را داشته باشیم که مطالبات استان را در تهران فریاد بزنند.

استاندار کرمانشاه به برخی از ماموریت های ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان نیز پرداخت و گفت: تنظیم و استخراج لیست فرصت های سرمایه گذاری خارجی برای ثبت در فایل مخصوص سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و دارایی از جمله این ماموریت ها است.

موانع سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شود

وی افزود: استخراج و پی گیری لیست پروژه هایی که می توانند از خط اعتباری خارجی (فایننس) استفاده کنند و شناسایی موانع سرمایه گذاری خارجی در استان از دیگر ماموریت های این ستاد است.

بازوند اطلاع رسانی ماموریت ها و فعالیت ها به مردم از طریق مجامع خبری و رسانه ها و برگزاری همایش های تخصصی را ماموریت دیگر این ستاد برشمرد و گفت: تعریف و معرفی امتیازات و انگیزه های سرمایه گذاری در کرمانشاه ماموریت دیگر این ستاد بوده که باید به آن بپردازد.

901

کد خبر: 867588

وب گردی

وب گردی