برگزاری سومین جشنواره "علم برای همه" از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه

سومین جشنواره "علم برای همه" از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه با همکاری موزه علوم و فنون و به میزبانی برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سومین دوره این جشنواره با هدف، ترویج علم و تفکر علمی و تربیت شهروند علمی،تشویق همگان برای مشارکت جویی در فعالیت‌های علمی،دریافت ایده‌های نو در حوزه آموزش غیر رسمی، فراهم آوردن شرایط مناسب برای بروز نوآوری، جهت دهی به استعدادها در راستای گسترش علم و فناوری، معرفی فعالیت‌ها و جلب مشارکت نهادها و سازمان‌هایی که در حوزه آموزش غیر رسمی فعالیت می‌کنند و فرهنگ سازی به منظور استفاده از راه حل‌های علمی برای رویارویی با مسائل و چالش‌ها برگزار خواهد شد.

جشنواره علم برای همه، رویدادی سالیانه، که از دو بخش غیر رقابتی و رقابتی تشکیل شده است.

در بخش غیر رقابتی جشنواره که بخشی نمایشگاهی است، نهادها و سازمان‌های ملی و بین المللی در هفته علم و در مکان تعیین شده به ارائه دستاوردهای خود در حوزه آموزش غیر رسمی که بتواند مفاهیم علمی یا فنی را به زبان ساده و قابل فهم ارائه کند، می‌پردازند.

حوزه رقابتی از دو بخش اصلی و ویژه تشکیل شده است. بخش اصلی جشنواره شامل آموزش و معرفی تمامی مفاهیم علمی است که آثار مربوطه باید در قالب‌های مشخص و طبق استانداردهای معین به جشنواره ارسال شود.

محورهای جشنواره در بخش ویژه نیز به موضوع «زلزله و خانواده» اختصاص یافته است که شامل مسابقات عکاسی ،فیلم و پویانمایی ،ساخت ماکت،نقاشی ،داستان علمی، تخیلی، مستند و خاطره نویسی و بازی‌های رایانه‌ای است.

706

کد خبر: 867675

وب گردی

وب گردی