دبیر شورای فرهنگ عمومی: فعالیت برای بچه‌ها سرمایه‌گذاری راهبردی است

دبیر شورای فرهنگ‌عمومی کشور، گفت: فعالیت برای بچه‌ها یک نوع سرمایه‌گذاری راهبردی است. کسی که وارد این وادی می‌شود باید افق دید بلندی داشته باشد و با نگاه به آینده حرکت ‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدمحمدرضا موالی‌زاده با بیان این مطلب گفت: مهندسی آینده یکی از مباحث کلیدی در مدیریت است که کشورهای جهان به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری اصلی نگاه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که سرمایه‌های اصلی آینده جامعه کودکان و نوجوانان امروزند افزود باید تلاش کنیم خمیرمایه و شاکله آن‌ها به خوبی شکل گیرد تا بتوانند با خودآگاهی ارادی، مسیر آینده خود را انتخاب کنند.

دبیرشورای فرهنگ عمومی غنی‌سازی شغلی را از نکات مهمی دانست که لازم است بیشتر به این حوزه پرداخته شود تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود چراکه جامعه به تمام شغل‌ها نیاز دارد و افراد در هر پست و شغلی که قرار می‌گیرند باید منزلت‌شان حفظ شود تا به حرفه‌ی افتخار کنند.

وی شناسایی و هدایت استعدادها و مسیر ادامه تحصیل بچه‌ها را از دیگر مباحث مهم در پرورش و آموزش‌ها عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه و پیش‌نیازهای اقتصادی، بازارکار و تغییر دیدگاه‌ها نسبت به مشاغل مختلف از دیگر ضرورت‌های این حوزه است.

موالی‌زاده هم‌چنین به بازدید اخیر خود از بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان اشاره کرد و افزود با توجه به آشنایی که از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه پیدا کردم متوجه جای خالی کانون در شورای فرهنگ عمومی شدم چرا که اعتقاد دارم بسترهای خوبی برای همکاری این دو وجود دارد و تلاش خواهیم کرد در آینده نزدیک این سازمان به عضویت شورا درآید.

وی در ادامه رسالت کانون را بسیار ارزش‌مند و مقدس دانست و یادآور شد: کار با بچه‌ها روح انسان را تلطیف می‌کند چراکه با مخلوقاتی سروکار دارد که صفحه‌ی ضمیرش پاک و مصفاست و بر اساس فطرت پاک خود عمل و خواسته‌های خود را بیان می‌کند و بدون پیچیدگی رفتاری، بود و نمودش یکی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هم‌چنین با اشاره به این‌که انسان از محیط اطراف خود تاثیر می‌گیرد خاطر نشان کرد: این یک اثرگذاری، قراردادی یا تلقینی نیست بلکه در واقعیت نیز برخی فضاها به انسان انرژی مثبت می‌دهد و فرد از حضور در آن احساس خوبی پیدا می‌کند و کانون چنین فضایی دارد.

موالی‌زاده در پایان صحبت‌های خود کار با کودکان و نوجوانان را فرصت مغتنمی دانست که باید از آن بیشترین بهره را گرفت و تلاش کرد از معصومیت و پاکی بچه‌ها پاسداری شود تا این ویژگی خوب در دوره‌های بعدی زندگی آن‌ها نیز حفظ شود.

گردهم‌آیی یک روزه مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 15 آبان 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد.

502

کد خبر: 867698

وب گردی

وب گردی