روند چاقی و افزایش وزن  دانش آموزان متوقف شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیمایش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که هر پنج سال یکبار انجام می شود، گفت: از سال ۹۰ تا سال ۹۵ علیرغم افزایش جمعیت دانش آموزی، روند چاقی و افزایش وزن متوقف شده و حتی در پسرها ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا مهرزاد حمیدی ، با بیان اینکه اگر نشاط و شادی در محیط‌های آموزشگاهی از بین برود برابر با کاهش و تنزل یادگیری است، اظهار کرد: هرچقدر نشاط اجتماعی افزایش یابد، یادگیری عمیق‌تر می‌شود.

وی افزود: نسبت به طرح‌های مدرسه محورانه دیدگاه‌ چند بعدی داریم از جمله آن‌که این فعالیت‌ها باید باعث افزایش فعالیت‌های حرکتی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز حرکت از زندگی کودکان و نوجوانان ما زدوده شده است،اظهارکرد: فعالیت و حرکت بدنی در هزاره سوم در دنیا هم کاهش یافته و سازمان بهداشت جهانی را با نگرانی روبرو کرده است.

حمیدی ادامه داد: باید تلاش کنیم موقعیت‌هایی را در کشور ایجاد کنیم که فرزندان ما بیشتر حرکت کنند. شاید امروز تنها ماوای حرکت برای نسل کودک و نوجوان ما حیاط مدرسه باشد و قطعا این اتفاق در منازل و کوچه ها کمتر امکان پذیر است. در محلات شهری هم با برچیده شدن زمین‌های خاکی از میزان بازی و فعالیت کودکان کاسته شده است.

وی با بیان اینکه با دیدگاه افزایش نشاط و سلامت، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، افزایش سواد حرکتی و آمادگی جسمانی نسل هدف برنامه‌ریزی‌ها و پیش بینی‌هایی انجام شده است،اظهارکرد: طرح‌ها را با نگاه مدرسه محورانه و بر اساس سند تحول بنیادین تهیه و اجرا کرده‌ایم که خوشبختانه اغلب آنها مورد استقبال واقع شده‌اند. تلاش می‌کنیم جمعیت تحت پوشش برنامه‌های ورزشی را افزایش دهیم زیرا باعث افزایش انس دانش آموزان به محیط های آموزشی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: برنامه‌هایی خوبی بویژه در مدارس دخترانه داریم و تلاش می‌کنیم میزان تحرک بدنی را در این جمعیت رشد دهیم. از والدین می‌خواهیم به کمک بیایند و حمایت کنند تا فرزندان‌شان بعدازظهرها به کلاس ورزشی بروند.
706

کد خبر: 867713

وب گردی

وب گردی