چند درصد مدارس تهران نیازمند بازسازی و نوسازی هستند؟

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تعداد مدارس تهران که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فریده اولاد‌قباد عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش‌ روی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: توازن و تعادل منطقه‌ای در دسترسی به سرانه استاندارد فضاهای آموزشی و پرورشی، دسترسی به سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در کشور و ضعف نظام رفاهی و مشوق‌های لازم برای ایجاد انگیزه در معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش از جمله چالش‌های پیش‌ روی وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بالا بودن سن مدارس و میزان استهلاک فضاهای موجود و الزام به نوسازی آنها از دیگر مشکلات این وزارت آموزش و پرورش است، افزود: بسیاری از مدارس تهران فرسوده هستند که طبق گزارشات موجود، 50 درصد مدارس تهران نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه بافت فیزیکی مدارس بسیار مهم بوده و در روند آموزش مؤثر است، گفت: مدارسی که دارای سالن ورزش، آزمایشگاه، کتابخانه و حیاط مناسب است، قطعا در فرآیند آموزش دانش‌آموزان مؤثر است.

اولادقباد، تصریح کرد: تا زمانی که دولت به وزارت آموزش و پرورش نگاه و توجه ویژه نکند، این وزارتخانه با همین چالش‌ها مواجه خواهد بود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، امری ضروری است، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی کشور رسالت وزارت آموزش و پرورش و بر عهده معلمان است، لذا توجه به مشکلات معلمان که پرورش آینده‌سازان کشور بر عهده آنهاست امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:‌ تسنیم

کد خبر: 867736

وب گردی

وب گردی