فرهنگ ایثار در جامعه ما  حرف اول را می زند/ انتشار آثار یک نویسنده به صورت رایگان

یک نویسنده جوان در اقدامی جالب 11 عنوان از آثارش را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان در فضای مجازی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، چندی پیش نویسنده ای به مناسبت روز فرهنگ عمومی فایل تعدادی از کتاب های خود را برای یک هفته به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد تا جویندگان کار و علاقه مندان به حوزه کارآفرینی و کسب و کار بتوانند بدون هیچ هزینه ای از این کتاب ها استفاده کنند.
اگرچه یک نویسنده از فروش کتاب هایش کسب درآمد می کند و قرار دادن فایل رایگان این کتاب ها عملا به معنی چوب حراج زدن به دارایی ها است، ولی این نویسنده 31 ساله در اقدامی جالب ضمن تمدید مهلت دانلود رایگان، حالا دو کتاب دیگرش را در فضای مجازی قرار داده تا بدین ترتیب تعداد کتاب های رایگانش به 11 عنوان برسد.

امیر راکبی که هنوز کتاب آخرش را به پایان نرسانده اعلام کرده دوازدهمین کتاب خود را نیز به صورت رایگان در اختیار عموم قرار خواهد داد.

**برای حقوق کارمندی کار نکردم

امیر راکبی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در رابطه با توزیع رایگان آثارش، گفت: روزی که قصد داشتم وارد بازار کار شوم اصلا نمی دانستم باید از کجا شروع کنم، تنها چیزی که از آن اطمینان داشتم این بود که نمی خواستم کارمند شوم، از اینکه هر روز باید کارهای مشابه انجام دهم و در آخر ماه حقوق مشخصی بگیرم برایم آزار دهنده بود.

وی افزود: میدانستم باید کاری متفاوت داشته باشم ولی نمی دانستم چه شغلی برایم مناسب است به همین دلیل با افراد مختلفی صحبت کردم ولی همه این حرف ها فایده ای نداشت و می گفتند "تنبل نباش" وقتی درآمد سالیانه را حساب می کردم می گفتند"نگران نباش درست می شود" اما واقعیت این بود که نگران بودم و حاضر نبودم برای یک حقوق ثابت زندگیم را سخت کنم.

راکبی اظهار کرد: گاهی نقطه ضعف بد نیست بلکه باعث پیشرفت است به طور مثال تنبلی انسان در رفت و آمد باعث استفاده انسان از حیوانات و در نهایت اختراع اتومبیل و هواپیما شد، به همین دلیل سعی کردم کتابهایی را بنویسم که به دغدغه افراد پاسخ روشنی دهم و ثابت کنم که با هر شرایطی می توان کارآفرین بود و تجارت کرد. از آنجایی که خیلی ها را دیدم که مثل آن روزهای اول من فکر می کنند ترجیح دادم بیشتر کتاب هایم را در اختیار عموم قرار دهم.

** نوشتن کتاب را وظیفه می دانم

این نویسنده جوان در رابطه با انگیزه توزیع رایگان آثارش اظهار کرد: روی فروش کتاب ها و درآمدزایی از این طریق حساب باز نکردم چون نیازی به این مبالغ ندارم زیرا بیش از 50 کارمند به طور مستقیم و حدود 400 بازاریاب به طور غیر پیوسته برای مجموعه های تحت مدیریتم فعالیت می کنند.

وی افزود: انگیزه نوشتن از احساس وظیفه ام نشات می گیرد به هرحال هر کس در زندگی خود وظیفه ای دارد و تصور می کنم یکی از وظایف آدمی این است که دانش، اطلاعات و تجربیات را در اختیار دیگران قرار دهد. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که فرهنگ ایثار در آن حرف اول را می زند پس به نظر می رسد هرکس به اندازه سهم خود باید در ارتقاء این فرهنگ نقش آفرینی کند.

** فروش و بازاریابی، نیاز اقتصاد ایران است
راکبی در رابطه با حوزه فروش در ایران گفت: معتقدم در ایران حوزه فروش و بازاریابی از ظرفیت بالایی برای درآمدزایی برخوردار است و عدم موفقیت در ظرفیت های گردشگری و فروش تولیدات در بازار جهانی از ضعف در این حوزه نشات می گیرد. تصور کنید کشوری از آن طرف کره زمین محصولاتش را با قیمت بالایی به عراق و افغانستان و ترکیه می رساند و بازار این کشورها را از آن خود می کند ولی ما به عنوان کشور همسایه که از لحاظ فرهنگی و زبانی اشتراکات بسیاری داریم نمی توانیم سهمی را از آن خود کنیم این گواه این امر است که ما نیروی انسانی متخصص و حرفه ای را در این حوزه تربیت نکرده ایم و باور دارم نیاز شماره یک اقتصاد ایران، فروش و بازاریابی است، شکی نیست که هر کس وارد این حوزه شود با شتاب عجیبی رشد می کند.

502

کد خبر: 867769

وب گردی

وب گردی