جهانگیر الماسی:  برپایی مراسم اربعین وحدت شیعه را به جهانیان نشان می دهد

بازیگر سریال «طفلان مسلم» گفت: در مراسم اربعین سپاهی مخلص با رفتارهای اخلاقی و مذهبی خود همدلی شیعیان را به جهانیان نشان می دهند.

جهانگیر الماسی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: این مراسم در کشور ما دو بعد معنوی و نمایشی دارد. جمعیت بسیاری دست به دست هم داده و با پیوستن به یکدیگر در یک مکان مشترک به ترویج باورهای اسلامی و اخلاقی خود می پردازند.

وی با اشاره به اینکه شرافت، آزادگی و گذشت از جمله موارد اخلاقی مورد نظر امام حسین(ع) بود، ادامه داد: حضرت اباعبدالله و یارانش با هدف گسترش آزادگی، شرافت و فداکاری قیام کردند اما بیشتر افراد حاضر به دلیل عدم توانایی و مدیریت نیروها این خصلت ها را دنبال نمی کنند.

این بازیگر تلویزیون به حرکت سپاهی یکپارچه و مومن اشاره کرد و گفت: یک عده افراد مخلص و مومن به طریقت رفتاری از یک مکان مشخص مسیر حرم حضرت عباس را با عشق فراوان می پیمایند و در این راه با انسجام و همدلی، وحدت شیعه را نشان می دهند .

الماسی افزود: آموزه های بسیاری برای آیین پیاده روی اربعین حسینی وجود دارد که نشان می دهد چگونه باید رفتار کرد تا قدرتمندی اعتقادات مذهبی را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به فروتنی، مهمانوازی و خدمات رسانی مردم عراق در مسیر راهپیمایی اربعین، یادآورشد: مردمان عراقی و همچنین زائران با اعتقادات مذهبی و حسینی خود در راه رسیدن به حرم، با یکدیگر مهربان، فروتن و عادل رفتار می کنند.

بازیگر سریال «طفلان مسلم» با اشاره به اینکه انجام مراسم اربعین حسینی جلوه گر فرهنگ دینی ماست، گفت: این مراسم فرهنگ دینی شیعیان را نشان می دهد که اگر در دنیا سال ها نیز تلاش کنند به چنین واژه ای دست پیدا نمی کنند.

الماسی درباره اهمیت تولید فیلم های فاخر و ماندگار با محتوای اربعین، خاطر نشان کرد: سلیقه مسوولان برای انتخاب و حتی نمایش فیلم ها متفاوت است بطور مثال فیلم «رنج و سرمستی» که سال ها پیش در آن ایفای نقش کرده ام، توانسته واقعه عاشورا ، چهره زشت صدام و پاکی نیروهای ایرانی در هشت سال دفاع مقدس را نیز به تصویر بکشد اما بنابه دلایلی نامعلوم به این فیلم اهمیت نمی دهند.

503

کد خبر: 867789

وب گردی

وب گردی