قلعه‌نویی: اگر از استقلال و تراکتور شکایت نکردم آدم بدی هستم؟چرا می گویند مشکل حل شد؟!/کی‌روش وزن فوتبال ملی ایران را بالا برده است

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت:اگر از استقلال و تراکتورسازی که روی هم نزدیک به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان طلبکار هستم شکایت نکرده‌ام آیا آدم بدی هستم؟

به گزارش ایسکانیوز، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی در خصوص آخرین شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن، اظهار داشت: ما با یک چشم‌اندازی ذوب‌آهن را انتخاب کردیم و اعتقادم این است که این تیم ریشه‌دار و یک باشگاه بسیار خوب و فرهنگی است و از نظم و ساختار خوبی برخوردار است. من این تیم را با این نگاه انتخاب کردم.

*ایرادات ذوب‌آهن به من بر می‌گردد

وی افزود: ما یک فوتبال باکیفیت را ارائه می‌کنیم ولی بر اساس قابلیت، کیفیت و حق‌مان امتیاز جمع نکردیم. فکر می‌کنم علت اصلی این موضوع خود من هستم و مسئول اول کادر فنی هم خودم بوده و پاسخگو هستم. ما زمانی که به اینجا آمدیم سعی کردیم تغییراتی در نگرش و فوتبال ذوب‌آهن ایجاد کنیم که این مسئله به نظرم زمان می‌برد. به طور مثال ممکن است در ذهن مربی به بازیکن نمره‌ای داده شود و در پایان فصل آن بازیکن نمره کمتری بگیرد. نبود قاسم‌ حدادی‌فر به ما لطمه زده ولی در مجموع تیم ما فوتبال قابل قبولی ارائه می‌دهد. در آخرین بازی هم اگر شرایط جوی را کنار بگذاریم تیم ما مستحق کسب 3 امتیاز بود. باز هم می‌گویم ما ایرادات فنی داریم که مسئولیت آن بر عهده من است و به من برمی‌گردد. وگرنه شخص مدیرعامل و عوامل اجرایی و بازیکنان کار خودشان را انجام می‌دهند و زحمت‌شان را می‌کشند و بچه‌ها با قلب‌شان فوتبال بازی می‌کنند. الان دستگاه GPS هم وجود دارد و 48 ساعت بعد عملکرد بازیکنان مورد بررسی قرار می‌گیرد. خوشبختانه دوندگی بازیکنان نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

*در ایران تاریخ مصرفت تمام شود تو را می‌زنند

به گزارش فارس سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص اینکه تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن و سپاهان خوب بازی می‌کنند اما امسال نتایج چندان مطلوبی نگرفتند و چرا این اتفاق برای تیم‌های اصفهانی رخ داده است، گفت: شما می‌خواهید حقایق را بگویم؟ این دو تیم که خوشبختانه خدا این افتخار را نصیبم کرده که با هر دو تیم کار کنم. به نظرم اصفهان زمانی پایتخت ورزش ایران بود و در بازی‌های آسیایی گوانگجو 40 درصد از مدال‌های کاروان کشورمان را مردم استان اصفهان کسب کردند. آخرین سالی که من در سپاهان بودم با قدرت قهرمان شدیم و آقای گلی را در تیم خودمان داشتیم. در آسیا در 7 بازی 17 گل زدیم. کدام عقل سلیمی می‌آید آن تشکیلات را تغییر می‌دهد؟ جالب است در آن زمان رئیس هیأت مدیره آقای پورسینا را برکنار کردند و مدیرعامل وقت آقای ساکت هم برداشته شد. برای سرمربی هم شرایط را به شکلی فراهم کردند که برود. در ایران یک مجموعه یک تاریخ مصرف دارد و وقتی آن مجموعه تاریخ مصرفش تمام می‌شود باید زده شود!

*سپاهان زمان من را با اره برقی بریدند!

وی افزود: حتی قبل از قلعه‌نویی و بعد از من هم این کار را کردند. صحبت من فقط در مورد شخص خودم نیست. قبل از آن هم سپاهان به جام باشگاه‌های جهان رفته بود و چگونه می‌شود که رئیس هیأت مدیره بخش را برکنار کردند و حتی به منزل من آمدند و عنوان کردند می‌خواهند مدیرعامل را برکنار کنند. من این حرف‌ها را برای اولین بار می‌گویم. در آن زمان واکنش من باعث شد آقای ساکت برکنار نشود و بعد از آن عرصه را بر من تنگ کردند. وقتی دیدند من روی شخص آقای ساکت مقاومت می‌کنم شرایطی را فراهم کردند که من بروم. بعد از آن در حالی که 3 هفته به آغاز بازی‌ها باقی مانده بود آقای ساکت را هم برکنار کردند. به نظر من مجموعه‌ای که خوب کار می‌کند نباید زیاد تغییرات داشته باشد اما آن سپاهان را با اره برقی بریدند و قشنگ آن را زدند. الان هم امیدوارم دوستان ناراحت نشوند و هیأت مدیره آنها از نظر مدیریتی در حال تلاش هستند. اما در مجموع سپاهان احتیاج به زمان دارد. ذوب‌آهن هم همین شرایط را دارد. این باشگاه یک مدیر توانمند و توانا دارد و فکر می‌کنم یک مقدار کمبودهای مالی در این چند سال گریبانگیر این باشگاه شده و ما می‌بینیم که شخص آقای صادقی همه تلاشش را می‌کند. مطمئن باشید ذوب‌آهن چشم‌انداز خوبی دارد و این نوید را می‌دهم که این بدشانسی‌ها تمام شود و به شرایط خوبی برسد. اگر نگرش بدشانسی در تیم ما تمام شود ذوب‌آهن را جزو 3 تیم می‌بینم. هر چند حتما در نیم‌فصل باید 3-4 بازیکن به تیم اضافه کنیم تا تیم تقویت شود.

*به ما در مورد جایگزینی نفت چیزی نگفته‌اند

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه اگر نفت تهران کنار برود ذوب‌آهن جایگزین آن در آسیا خواهد شد،‌گفت: به ما که چیزی اعلام نکردند و ما هم دعا می‌کنیم که مشکلات نفت حل شود. ما سالیان سال هم به مردم و هم به AFC دروغ گفتیم.دین ما ساده‌ترین، آسان‌ترین و قشنگ‌ترین دین در دنیا است. این شیوه باعث می‌شود وجهه بین‌المللی ما دچار خدشه شود. همین حالا هم داریم به AFC دروغ می‌گوییم. من حدود 900 میلیون از تراکتورسازی و همین رقم را هم از استقلال طلبکارم. چرا می‌گویند ما همه بدهی‌ها را داده‌ایم؟

وی در خصوص اظهار نظر علی دایی، صمد مرفاوی و دیگر مربیان مبنی بر اینکه هیچ کسی با آنها صحبت نکرده است، گفت: با من هم هیچ کسی صحبت نکرده است. سؤال من این است این چه نوع مسلمانی است. آقایان به جای سلام یک آیه تحویل می‌دهند اما خیلی راحت حق و حقوق ما را می‌خورند. من با افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال رفیق چند ساله هستم و جزو مدیران پاک و با صداقت است. تمام تلاشش را هم برای مجموعه استقلال کرده و به نظرم یک مدیر باید بازیکنان مدنظر سرمربی را بگیرد که این کار را انجام داده و پول‌های سال قبل را هم پرداخت کرده و 30 درصد ابتدایی امسال را هم به بازیکنان داده است. ایراد از افتخاری نیست. من هر چند وقت یک بار با او صحبت می‌کنم ولی او حدود یک ماه پیش به من گفت که شما سنگ زیرین آسیاب هستی و شنیده‌ام دوستان شما بیش از یک میلیارد برای کمپ حجازی خرج کرده‌اند که من این را نمی‌دانستم.

*اگر شکایت نکردم آدم بدی هستم؟

وی تاکید کرد: 3 نفر از رفقای من، آقایان فرهاد صنیعی‌فر، آقای موسوی و آقای اسکندری حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای کمپ هزینه کردند. الان من حدود 900 میلیون از استقلال طلبکارم و همین رقم را هم از تراکتورسازی می‌خواهم اما به احترام آذری‌های عزیز که انصافا عاشق آنها هستم یکبار در موردش حرف نزدم. اما شنیده‌ام آقایان گفته‌اند ما باید اول آنهایی که شکایت کرده‌اند را بررسی کنیم. اگر من امیر قلعه‌نویی به طرفداران و مدیریت احترام گذاشته و شکایت نکردیم آیا این رفتار با ما درست است؟ اصلا در این رابطه هیچ صحبتی با من نشده و در مورد طلبم هیچ حرفی به من نزدند. من برای اولین بار به لطف خدا تراکتورسازی را نائب قهرمان کردم و برای اولین بار این تیم آسیایی شد. حتی در مرحله اول هم به دور بعد صعود کردیم. من بابت 5 سال قبل 170 میلیون از تراکتورسازی طلبکارم. حدود 250 میلیون بابت نیم‌فصل طلبکارم و چیزی حدود 600 میلیون هم بابت سال قبلم طلبکارم.

*حتما آقایان افراد جنجالی را دوست دارند

قلعه‌نویی در خصوص اینکه ممکن است مدیران بگویند شما باید ابتدا شکایت کنید، گفت: پس این مملکت حتما افراد جار و جنجالی می‌خواهد.هر کسی به مردم احترام گذاشت حتما آدم بدی می‌شود.

وی در خصوص اینکه نکند مدیران ورزشی در حال جعل سند هستند تا AFC را فریب بدهند چون با هر شخصی صحبت می‌کنی می‌گوید با ما توافق نشده است، گفت: من آنها را نمی‌دانم ولی باید از آقای آجورلو تشکر کنیم. این فشاری که به آجورلو و افتخاری وارد شد ماحصل مدیریت‌های گذشته است. ما باید مقداری هم خودمان را جای این نفرات بگذاریم. مردم آذربایجان باید از آجورلو و دوستانش تشکر کنند. ولی وقتی به مردم می‌گویید همه چیز حل شده آیا آنها نباید بدانند صحبتی با من نشده است؟

*احسان پهلوان از لحاظ فنی افت کرده است

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص سربازی رفتن بازیکنانی مثل احسان پهلوان، گفت: من با پهلوان بارها صحبت کردم. او فوتبالیست و انسان خوبی است. ولی توقعی که از او داشتیم را اجرا نکرده است. من به او گفتم حتی اگر یک دقیقه هم توانستی در اینجا بمان و بعد هم به سربازی‌ات برو چون حقت است. ولی از نظر کیفی او افت کرده است. طبیعتا اگر او دوست داشته باشد به سربازی برود ما استقبال می‌کنیم. بازیکن اگر می‌خواهد بازی کند باید آرامش داشته باشد.

*کی روش وزن فوتبال ملی ما را بالا برده است

قلعه‌نویی در خصوص استفاده کی‌روش از جوانان و اینکه چند درصد از آنها به نظر او می‌توانند در جام جهانی به تیم ملی کمک کنند، گفت: کی‌روش زحمت کشیده و جا دارد از تیم مدیریتی او تشکر کنیم. وقتی یک مجموعه موفق می‌شود برنامه و ساختار نتیجه گرفته است. کارهایی که کی‌روش انجام می‌دهد کارهای اصولی فوتبال است. او در حال پشتوانه سازی است. اگر یادتان باشد و به عقب برگردیم همین کار را به شکل‌های مختلف هم ما در حال انجام دادن بودیم. کی‌روش وزن بین‌المللی فوتبال ما را بالا برده که جا دارد از او تشکر کنیم. مطمئن باشید این جوانان می‌توانند در جام جهانی به تیم ملی ایران کمک کنند.

602

کد خبر: 867850

وب گردی

وب گردی