خانه سینما به سمت برگزاری کارگاه‌های آموزشی حرکت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کارکرد خانه سینمای جوان تقلیل نیافته بلکه در دوره جدید مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه 17 آبان) هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده در ارتباط با کاهش بودجه خانه سینمای جوان، اظهار کرد: کارکرد خانه سینمای جوان تقلیل نیافته بلکه در دوره جدید مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراکز مختلف آموزشی در بسیاری از شهرستان‌های کشور در حوزه سینمایی داریم اظهار داشت: به همین دلیل به جای اینکه حوزه‌های آموزشی مستمر را در خانه‌های سینمای جوان سراسر کشور برگزار کنیم، باید به سمت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین تولید جدی‌تر سینمای جوان حرکت نماییم.

صالحی با بیان اینکه از تغییرات خانه سینمای جوان تفسیر غلط شده است افزود: موضوع خانه سینمای جوان موضوع قابل توجه و جدی در این دوره است اما با این نگاه که تولید این سینما جدی‌تر گرفته شود و به جای آموزش‌های درازمدت یا میان‌مدت که در برخی مجموعه‌های دیگر نیز برگزار می‌شود، به سمت کارگاه‌های آموزشی حرکت شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های خانه سینمای جوان در شهرستان‌هایی که نیازمند آموزش‌های میان‌مدت و مستمر هستند همچنان ادامه خواهد داشت.
‌منبع: فارس

کد خبر: 867898

وب گردی

وب گردی