اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستائیان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای برای اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر منابع ارزان قیمت در اختیار خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز( چهارشنبه 17 آبان) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آئین نامه اجرایی قانون اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ده هزار نفر را در دولت به اتمام رساندیم. تقریبا 15 جلسه کارشناسی پیرامون این موضوع برگزار شده بود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه حدو 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون و پست بانک و صندوق توسعه کار آفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی قرار خواهد گرفت و به همین اندازه نیز خود بانک سرمایه خواهند آورد، بنابراین حدود 12 هزار میلیارد تومان برای برای اشتغال روستائیان و شهرهای زیر 10 هزار نفر منابع ارزان قیمت در اختیار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بخشهای که از این تسهیلات می توانند استفاده کنند مشخص است، گفت: بیش از 40 درصد این تسهیلات به بخشهای مختلف کشاورزی تعلق دارد همچنین در بخش گردشگری و صنایع تکمیلی و صنایع معدن و در بخش صنعتی نیز تولید پوشاک که در روستاها نیز می‌توان تولید کرد می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار مسئول پیگیری است و بعد از بررسی طرح‌ها توسط بخش‌ها آنها را به کارگروه معرفی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بنای ما بر این نیست که پول پخش کنیم و فقط در جهت ایجاد اشتغال وام بدهیم بلکه تدابیری اندیشیده شده که افراد داوطلب باید آموزش های فنی و حرفه‌ای دیده و مهارت کارآفرینی به آن‌ها داده شود، همچنین نکته مهم اتصال دادن اینها به بازار های ملی و جهانی است.

ربیعی خاطر نشان کرد: یکی از تدابیر مهم کارهای کلینکی و مشاوره برای افرادی می خواهند وام بگیرند است تا طبق برنامه عمل شود و مجوز یک کاری به میزانی داده نشود که بازار آن وجود نداشته باشد و افراد را به بدهکارانی که جنس هایشان در انبار مانده باشد تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: از هفته آینده پول به حساب بانک‌ها واریز خواهد شد و آئین نامه اجرای نیز ظرف یک هفته به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 867903

وب گردی

وب گردی