واردات بنزین از اوایل اسفند متوقف می شود/ ۷۰ درصد بودجه شرکت ملی پخش صرف کارمزد و حمل نقل می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎‌های نفتی ایران گفت: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه بالای ۱۰ میلیون لیتر بنزین تحویل می دهد که به زودی به ۱۲ میلیون لیتر خواهد رسید که از اول اسفند واردات قطع خواهد شد و به یک موجودی مطلوب خواهیم رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در نشستی با مدیران مناطق که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت : ۷۰ درصد بودجه شرکت ملی پخش بابت کارمزد و حمل نقل هزینه می شود.

او با بیان اینکه توزیع، نظارت و تامین فرآورده‌های نفتی بر عهده شرکت ملی پخش است، اظهار کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، نقش نظارتی دولت در این حوزه افزایش و نقش اجرایی آن کاهش خواهد یافت.

موسوی‌خواه مجاری عرضه سوخت و شرکت‌های حمل و نقل را دو بال اصلی در توزیع سوخت نام برد و افزود: برای شفاف سازی در برخی زمینه‌ها تغییراتی در دستورعمل های اولیه داده شده و اصلاحیه‌ها همه نشان دهنده آن است که این شرکت به منظور هر چه بهتر اجرا شدن طرح و منتفع شدن بخش‌های مربوطه، تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته است.

او با بیان اینکه اقدامات شاخص و تلاش خوبی در مناطق انجام شده که مستلزم تلاش بیشتری است، از مدیران مناطق خواست تا به منظور انجام هماهنگی و ایجاد انسجام بیشتر در میان بخش‌ها، نشست‌هایی را با مجاری عرضه، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های برند و همچنین انجمن صنفی برگزار و نتیجه را در گزارشی به ستاد اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع رسانی دقیق و شفاف در اجرای طرح برند از سوی مدیر و مسئولان مناطق را در دستور کار قرار داد و گفت: در این زمینه برخی داده‌های درست و نادرست در مراکز سیاسی و اجتماعی در استان‌ها و متعاقب آن در کشور انتشار می یابد که انتظار می‌رود به منظور آگاهی بیشتر از اجرای این طرح، اطلاع رسانی دقیقی انجام شود.

او ادامه داد : هدف این است که با تعامل و ایجاد آرامش در دو بخش اصلی آماری (مجاری عرضه و شرکت های حمل و نقل) این طرح را با اطمینان خاطر بیشتر اجرایی کنیم.

موسوی خواه عنوان کرد: در حال حاضر شرکت ملی پخش به عنوان یک شرکت خدماتی شناخته شده و از تامین تا توزیع و نظارت را برعهده دارد در حالی که وظیفه این شرکت باید حاکمیتی و نظارتی باشد و وظایف پایین دستی که خیلی هم مهم است به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با توجه به اینکه صادرات نفتگاز از مهر ماه قطع شده، تمام تولید کشور ( روزانه بالغ بر ۲۰ میلیون لیتر ) برای ذخیره سازی به ویژه در بخش نیروگاه انجام خواهد شد.
موسوی خواه به نیروگاه مهم و پرمصرف کشور اشاره کرد و گفت : ظرفیت این نیروگاه ها که در آذربایجان غربی، گیلان، مازندارن و گلستان واقع شده است در حال تکمیل است.
او با بیان اینکه ذخیره سازی بنزین برای ایام نوروز نیز با تمهیدات و هماهنگی های لازم با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در دست اقدام است، افزود : در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه بالای ۱۰ میلیون لیتر بنزین تحویل می دهد که به زودی به ۱۲ میلیون لیتر خواهد رسید که از اول اسفند واردات قطع خواهد شد و به یک موجودی مطلوب خواهیم رسید.
این مقام مسوول در ادامه وضعیت گاز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : امید است امسال نیز با کنترل های مستمر این مهم را همچون سال های گذشته بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.
او به اجرای طرح جدیدی برای عرضه نفت سفید ( حذف کالا برگ ) اشاره و تصریح کرد : با اجرای این طرح که به صورت پایلوت از آبان ماه امسال در قم اجرایی شده، کالابرگ حذف خواهد شد و سفارش نفت سفید از طریق شبکه بانکی و در تمام فروشندگی ها با استفاده از کد پستی و کد ملی انجام خواهد شد.
موسوی خواه اعلام کرد : پس از دریافت نتایج، این طرح در دیگر مناطق کشور نیز اجرایی خواهد شد و تا اخر سال حذف کالا برگ را در دستور کار خواهیم داشت.
او در پایان به اجرای اتصال بارنامه برخط اشاره و تصریح کرد : این طرح در ۱۲ منطقه به صورت پایلوت اجرایی شده و به زودی در تمام کشور انجام خواهد شد که تاثیر بسزای در بخش حمل نقل ایفا خواهد کرد.

او در بخشی از سخنان خود اصلی ترین موضوع در بخش حمل و نقل را عقد قرار داد بلند مدت شرکت‌های زنجیره ای با شرکت‌های حمل و نقل برشمرد و گفت: شرکت‌های زنجیره ای مکلف هستند با عقد قراردادهای بلند مدت، امنیت شغلی را برای این بخش ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: از همین امروز این آرامش را در بخش حمل و نقل کشور ایجاد کنید و اگر نیازی هست کارگروهی از ستاد در مناطق حضور پیدا کنند و وظیفه ما ارائه پاسخ شفاف است.

او اظهارکرد : اعتبار ۴۸ ساعته برای شرکت‌های برند نیز از سوی مدیریت مالی شرکت ملی پخش اعلام و ابلاغ شده و اگر سوالی و موضوعی در این زمینه هست اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.

402

کد خبر: 867907

وب گردی

وب گردی