آخرین آمار ورود و خروج زائران ایرانی شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین حسینی

سفیر ایران در عراق آمار زائران ایرانی شرکت‌کننده در اربعین حسینی را دو میلیون نفر عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ایرج مسجدی در مورد آخرین وضعیت زائران ایرانی در عراق که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به این کشور سفر کرده‌اند، افزود: در حال حاضر در نجف هستم و چند ساعت پیش تر نیز در کربلا بودم. از موکب‌ها در کربلا بازدید کردم، با زائران و مقامات مسئول ایرانی و عراقی صحبت کردم و به لطف خداوند، زائران در کمال امنیت و آرامش هستند و در شرایط خوبی قرار دارند.

این دیپلمات ارشد ایرانی در عراق با بیان اینکه در فرودگاه نجف شاهد بازگشت تعدادی از زائران ایرانی به کشورمان بودیم، افزود: زائران کم کم در حال بازگشت هستند، ورودی‌های ما به عراق بسیار کم شده است و خروجی‌ها در حال افزایش است و کاروان‌ها در حال آماده شدن برای بازگشت به کشورمان هستند.

مسجدی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون زائران ایرانی با مشکل خاصی روبرو نشده‌اند، افزود: امسال با کمک نیروی انتظامی و دوستانی که در پایانه‌های مرزی بودند لحظه به لحظه ، آمار ورود و خروج زائران ثبت می‌شد و بر اساس آماری که تا دیشب ما دریافت کرده‌ایم زائران ایرانی شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین حسینی دو میلیون نفر بودند.

وی افزود: همانطور که اشاره کردم به مرور شاهد افزایش خروج زائران هستیم و در روزهای آینده این خروج از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 867932

وب گردی

وب گردی