آلمان: سیاست خارجی آمریکا در دوره ترامپ غیرقابل‌ پیش‌بینی شده است

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به تصمیمات جنجال‌برانگیز ترامپ، سیاست‌ خارجی آمریکا را غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، برلین درباره سیاست‌های واشنگتن تحت ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ اظهارنظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این خصوص گفت: «سیاست‌ خارجی آمریکا بیش از پیش غیرقابل پیش‌بینی شده است. ما در مسائل تجاری با مسئله قابل پیش‌بینی نبودن سیاست‌های آمریکا مواجه شده‌ایم».

از نظر این مقام آلمانی رویکرد دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران نیز غیرمنتظره بودن سیاست‌های آمریکا را تایید می‌کند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد تمام کشورهایی که در عقد توافق هسته‌ای ایران دخیل بوده‌اند از جمله آمریکا باید به تعهداتشان پایبند باشند و مذاکره دوباره این توافق امکان‌پذیر نیست. برلین یک روز پس از اظهارات موگرینی بیانیه فوق را منتشر کرد.

تصمیم دونالد ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای که با نام برجام نیز شناخته می‌شود باعث انتقاد از او شده است. اتحادیه اروپا، تهران و تمام کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک ( از جمله روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان) از این اقدام دونالد ترامپ انتقاد کرده‌اند.

ترامپ در حدود یک سالی که در سمت ریاست‌ جمهوری آمریکا خدمت کرده تصمیمات جنجال‌برانگیزی را در حوزه سیاست خارجی اتخاذ کرده است. برخی از این اقدامات شامل تغییر سیاست‌ها در قبال کوبا و خروج از توافق آب و هوایی پاریس می‌شوند.

کد خبر: 868120

وب گردی

وب گردی