ترامپ علی رغم محدودیت های اینترنتی، در چین هم توییت می کند!

یک مقام آگاه در کاخ سفید اعلام کرد محدودیت‌های اینترنتی در چین مانع از ارسال توییت‌های «دونالد ترامپ» در این کشور نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه سفر آسیایی خود امروز وارد پکن شد. چین به دلیل داشتن محدودیت های اینترنتی شهرت جهانی دارد و برخی پیش بینی کردند در مدتی که رئیس جمهور آمریکا در این کشور به سر می برد، نمی تواند به کار مورد علاقه خود که توییت کردن است ادامه دهد.

زمانی که خبرنگاران درباره قطع ارتباط ترامپ و 42 میلیون دنبال کننده اش در توییتر همزمان با دو روز اقامت در چین سوال پرسیدند، یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد هیچ مانعی بر سر راه ارتباط مستقیم ترامپ و هوادارانش در توییتر وجود ندارد و او در چین نیز به طور مستقیم با انتشار مطالبی در توییتر، با دنبال کنندگان خود در ارتباط خواهد بود.

در چین دسترسی به شبکه های اجتماعی غربی ممنوع است. دسترسی به توییتر نیز از سال 2009 در چین ممنوع اعلام شد. چین قوانین سختگیرانه ای برای کاربران اینترنتی وضع کرده است بطوری که اگر شخصی یک پیام غیرواقعی را در فضای اینترنت نشر دهد و این پیام دست کم 500 بار از سوی دیگر کاربران بازنشر شود، فرد خاطی به گذراندن 3 سال زندان محکوم خواهد شد.

چینی ها برای مدت اقامت دونالد و ملانیا ترامپ در کشورشان برنامه های متعددی تدارک دیده اند. یکی از این برنامه ها، لغو بازدید گردشگران از دیوار بزرگ چین است تا رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا بدون دغدغه از آن بازدید کنند و چند مراسم تفریحی در کنار این دیوار برای آنها برگزار خواهد شد.

گفته می شود چنین استقبال و پذیرایی از یک مقام خارجی در چین تقریبا بی سابقه بوده است.

کد خبر: 868124

وب گردی

وب گردی