هیچ گونه ترافیک و انسداد معبر نداریم/زائرین اربعین در مسیر برگشت در مواکب استراحت کنند

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: خستگی یکی از شایع ترین علل تصادفات است لذا زائرین اربعین حتما در مواکب و موقعیت های مطمئنی که در طول مسیر در مبدا است استراحت کنند و پس از تجدید قوا ادامه مسیر دهند.

سرهنگ فرید کریمی زاده در رابطه با وضعیت ترافیکی استان خوزستان در مرز شلمچه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: خوشبختانه اکثر غریب به اتفاق زائرینی که قصد تشرف به کربلای معلی را داشتند از مرز شلمچه مشرف شده و شاید شاهد تعداد محدودی از زائرین باشیم که قصد رفتن داشته باشند.

وی ادامه داد: ما شاهد موج بازگشت زائرین محترم هستیم و در تلاشیم تا با برنامه ریزی های جامع و تشکیل جلسات درون و برون سازمانی و همچنین تمهیدات لازم در سفر زائرین را مدیریت کرده ایم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان افزود: در رابطه با توزیع مسافرین در مبدا و استقرار اتوبوس های برون شهری در گوشه ای از پایانه مرزی شلمچه سعی بر آن است تا انشالله با ساماندهی و برنامه ریزی زائرین را به استان های مختلف کشور توسط حمل و نقل عمومی اعزام کنیم.

کریمی زاده افزود: دسته دوم از زائرین کسانی هستند که وسایل نقلیه آنها در پارکینگ مرکزی اربعین درمرز شلمچه پارک و به زیارت تشریف بردند که برای این عزیزان سرویس اتوبوس خط واحد در درب ورودی به پایانه مستقر است و این عزیزان تا موقعیت پارکینگ انتقال و به پارکینگ مراجعه کنند و پس از انجام اقدامات مربوط به خودرو به استان های خود اعزام شوند.

وی ادامه داد: با تمامی امکانات و نیروها در جهت تسهیل رفت و آمد زائرین محترم به صورت شبانه روز در خدمت عزیزان هستیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان تصریح کرد: توصیه ما به تمامی زائرین این است که با توجه به این موضوع که از کربلای معلی تشریف می آورند یک مقداری خستگی راه بر آنها عارض شده و با توجه به این موضوع که خستگی یکی از شایع ترین علل تصادفات است این عزیزان حتما در مواکب و موقعیت های مطمینی که در طول مسیر در مبدا است استراحت کنند تا پس از تجدید قوا انشالله ادامه مسیر دهند که سفر ایمن و مطمئنی را داشته و ما شاهد هیچ گونه حادثه تلخ و دلخراشی در سطح راه های کشور نباشیم.

وی ادامه داد: ترافیک در حال حاضر بسیار روان و عادی است و هیچ گونه گره ترافیکی یا انسداد معبر را نداریم یعنی بسیار شرایط عادی است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان افزود: طی یک الی دو روز آینده و شاید بیشتر با توجه به این که عزیزان زائر به صورت دسته جمعی وارد خاک پاک جمهوری اسلامی ایران می شوند در برخی از مقاطع ممکن است با یک مقداری بار ترافیکی همراه باشیم که سعی مان بر آن است تا با حضور فعال و مستمر این بار ترافیکی مدیریت و ترافیک روان و بدون حادثه ای را داشته باشیم.

وی گفت: زائرین با توجه به این موضوع که از دو مسیر جاده امام رضا (ع) معروف به کنار دیوار و جاده اصلی خرمشهر به شلمچه و بالعکس حرکت خواهند داشت ما شاهد هیچ گونه ترافیکی نخواهیم بود.

901900

کد خبر: 868136

وب گردی

وب گردی