ترامپ آمریکا را ورشکست خواهد کرد

اداره بودجه کنگره آمریکا هشدار داد طرح جمهوریخواهان برای اصلاح قانون مالیاتی، بدهی دولت را تا مرز ۱۷۰۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان؛ اداره بودجه کنگره آمریکا گزارش خود را درباره طرح پیشنهادی حزب جمهوریخواه برای اصلاح قانون مالیاتی در آمریکا منتشر کرد و هشدار داد این طرح بدهی دولت را تا مرز 1700 میلیارد دلار افزایش می دهد.

کوین بردی، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با سی ان ان گفت با ارائه طرح های ترمیمی می توانیم این میزان بدهی را تا مرز 1500 میلیارد دلار کاهش بدهیم.

وی گفت: «بر اساس طرح پیشنهادی اصلاح مالیاتی همه سبدهای درآمدی از کاهش مالیات برخوردار خواهند شد. اگر دقت کرده باشید درآمد ماهیانه افراد به زحمت نیازهای مالی آنان را تامین می کند و نزدیک به 20 سال است تغییری در میزان حقوق مشاهده نشده است. اگر این طرح اجرایی شود حقوق ها افزایش پیدا می کند و بسیاری از آمریکایی ها با کاهش مالیات پرداختی، زندگی بهتری خواهند داشت. ما می خواهیم مشاغل را به کشور بازگردانیم.»

سناتور مازی هِرونو، نماینده دموکرات هاوایی در مجلس سنا در پاسخ به ادعای جمهوریخواهان درباره قانون مالیاتی گفت چنین طرح موجب می شود بدهی آمریکا با 1700 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. جمهوریخواهان می خواهند این افزایش بدهی را با کاستن از بودجه های خدمات درمانی جبران کنند.

این سناتور دموکرات به عملکرد و رفتار دوگانه ترامپ اشاره کرد و گفت رئیس جمهور حرف می زند اما درست برعکس آنچه گفته عمل می کند و حرفش با عملش یکی نیست.

وی موضع گیری های ترامپ را ضد کره شمالی رجزخوانی های قلدرمآبانه خواند و افزود رئیس جمهور کاملا مهارشده به نظر می رسید و برخی ها حتی می گفتند چقدر منطقی است اما خیلی بد است که از رئیس جمهور به خاطر بیان کردن سخنانی تهدیدآمیز قدردانی کنیم.

سناتور مازی هرونو تاکید کرد برای حل و فصل بحران کره شمالی باید از تلاش های وزیر امور خارجه رکس تیلرسون برای یافتن راه حلی دیپلماتیک پشتیبانی شود اما همه می دانیم که رئیس جمهور (ترامپ)، وزیر خودش را هم نادیده می گیرد.

وی با بیان اینکه دولت هنوز برای کره جنوبی سفیر تعیین نکرده است از کاخ سفید خواست هر چه زودتر برای معرفی سفیر اقدام کند زیرا بدون در اختیار داشتن ابزار لازم نمی توان کاری از پیش برد.

سناتور مازی گفت رئیس جمهور به حقایق توجهی نمی کند و سفر به منطقه آسیا را هم برای جلب توجه دنیا به خودش انجام داده است.

کد خبر: 868152

وب گردی

وب گردی