کاش در مسیر نجف تا کربلا بودم/تهرانی های جامانده از سفر کربلا به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)می روند

جمعیت زیادی از تهرانی ها و شهرستان های اطراف همزمان با اربعین حسینی با پای پیاده به سمت مزار مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری حرکت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، همزمان با اربعین سیدالشهدا(ع) مردم مومن و خداجوی تهران با پای پیاده و در حالی که در عزای سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان سوگوار هستند، عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) که ثواب زیارت ایشان به فرموده امام هادی(ع) همسنگ با ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) دانسته شده، می شوند.
زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان در کنار یکدیگر گام برمی دارند و پرچم های عزای امامی را حمل می کنند که همه هستی خود را در راه احیای دین جدش فدا کرد و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بر ضد طاغوت زمان قیام کرد.
برخی با اعضای خانواده، عزادارانی با دوستان خود، یکی با ویلچر، دیگری با عصا و برخی نیز تنهایی به یاد جابر بن عبدالله انصاری، نخستین زائر کربلای معلی در روز اربعین سال 61 هجری مسیر پیاده روی را از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) طی می کنند تا گوشه ای از ثواب زیارت عظیم امام حسین(ع) در کربلا در روز اربعین را نصیب خود کنند.
یکی از زائران در حالی که با پای برهنه در مسیر در حال حرکت است به خبرنگار ایرنا گفت که عشق به اباعبدالله(ع) ملت ایران را همواره به جوش و خروش می آورد و اربعین و پیاده روی آن نیز بهانه ای برای این حضور و نمایش عظیم شیعی است.
هادی گلستانی که فرهنگی(معلم مدرسه) است افزود: مردم ایران سالهای سال است که با الهام از معارف اهل بیت(ع) و عشق اباعبدالله(ع) در مناسبت های مذهبی از جمله تاسوعا، عاشورا و اربعین قدرت خود را در مقابل دشمنان و بدخواهان مذهب و دین مبین اسلام نشان می دهند و ثابت می کنند که به مانند ارباب خود مقاوم و مجاهد هستند.
یکی دیگر از سوگواران پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که مشغول توزیع شربت نذری میان عزاداران است ، گفت: پیاده روی اربعین به عنوان مانور عظیم شیعی، یکی از مفاخر جهان تشیع است آنهم در دورانی که دشمنان اسلام برای از بین بردن این دین و معارف آن از هر زمانی جدی تر هستند.
مسعود کمالی پور ادامه داد: عشق به امام حسین(ع) در گوشت و پوست ملت ایران بوده و همین عشق باعث شده تا بتوانیم قدرت خود را در قالب ملتی متحد حفظ کرده و دشمنان خود را که به دنبال از بین بردن فرهنگ تشیع هستند، خار کنیم.
یکی از بانوان که فرزند خود را در آغوش گرفته و به پیشانی اش سربند «یا حسین» بسته، گفت: خیلی دوست داشتم که در جمع راهپیمایان اربعین حسینی(ع) در مسیر نجف به کربلا باشم، اما برخی مشکلات و محدودیت ها اجازه این همراهی و حضور را نداد.
وی افزود: برای همین تصمیم گرفتم تا به نیت راهپیمایی اربعین در این مراسم که جلوه های دیدنی و شوق برانگیزی دارد، شرکت کنم.
بانو نجمی گفت: مردم ایران با حضور در این راهپیمایی عشق خود را به آقااباعبدالله(ع) نشان می دهند و ثابت می کنند که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در قلبهای آنان جا داشته و در مناسبت های مذهبی همواره حضوری پرشور و سرشار از شوق دارند و شعائر مذهبی را زنده نگه می دارند.
کمی آنطرف تر همهمه ای برپاست و جمعی از راهپیمایان اربعین حسینی در مقابل ایستگاه صلواتی جمع شده و چای و خرما می خورند یکی از عاشقان اباعبدالله(ع) که چای می ریزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ایشان باعث حضور من و دوستانم در این ایستگاه شده است.
احمد تکیه ای افزود: خیلی دوست داشتیم تا امروز در مسیر نجف به کربلا میزبان و پذیرای عاشقان امام حسین(ع) باشیم اما این توفیق حاصل نشد و برخی مشغله های درسی و دانشگاهی اجازه نداد اما این سعادت را پیدا کردیم که خدمتگزار راهپیمایان جامانده باشیم.
وی افزود: مردم ایران مردمی مذهبی و مومن هستند و هر کس با قبول مسئولیتی در این دستگاه خدمت می کند و ثواب آن انشاالله ذخیره آخرت ما خواهد شد.
این جوان که بر روی پیراهن مشکی اش عنوان «عاشقان یار» نقش بسته است در ادامه گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا معارف امام حسین(ع) را درک کرده و این راهپیمایی ها و مراسم ها موجب افزایش معرفت ما شود.
نگاهی به اطراف می کنم و در هر گوشه ای جمعی از عاشقان اباعبدالله(ع) را می بینم که به سوی قبله تهران در حرکت هستند و گروه گروه عزاداری کرده و بر سر و سینه می زنند و برخی نیز در حالی که غم و اندوه اربعین حسینی در چهره هایشان نمایان است به سمت حرم عبدالعظیم حسنی گام برمی دارند.
جوانانی که با پای برهنه و چهره هایی غم زده به یاد غربت اهل بیت امام حسین(ع) راهپیمایی می کنند تا با شرکت کنندگان در حماسه عظیم اربعین در کشور عراق و شهرهای نجف و کربلا هم نوایی کنند.
این موج خروشان افکارم را به دشتی خونین و پرماجرا پرواز می دهد که زینب(س) در روز دهم سال 61 هجری در آن جز زیبایی چیزی ندید و آن حماسه تا امروز در جهان خروشان و جاری ماند و دل های شیعیان را همچنان گداخته مظلومیت اهل بیت(ع) نگه داشته است.

700

کد خبر: 868189

وب گردی

وب گردی