استقرار 1000 نفر کادر پزشکی نیروهای مسلح در مرزهای سه گانه کشور

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همزمان با ایام اربعین بیش از 1000 نفر از کادر پزشکی نیروهای مسلح در سه پایانه مرزی کشور خدمات رسانی می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار ولی مدنی در حاشیه بازدید از روند تردد زوار و ارائه خدمات پزشکی در مرز شلمچه ارعنوان کرد: امروز به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح برای بررسی و بازدید از اقدامات و ابلاغیه هایی که توسط فرمانده کل نیروهای مسلح به یگان های تابعه داده شده است، وارد این منطقه شدیم تا از نزدیک روند خدمات رسانی را بررسی کنیم.

وی افزود: در این سفر اولین موضوعی که مدنظر قرار گرفته بحث امنیت است که نیروهای مسلح برای تامین امنیت زوار تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته اند. دومین موضوعی که مدنظر است بحث ترابری و خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی است.

سردار مدنی با اشاره به انجام بازدید از منطقه شلمچه در سه سال پیاپی گفت: خوشبختانه امسال مشارکت نیروهای مسلح در بحث مراسم اربعین حسینی بیش از سالهای گذشته است و امیدواریم در سالهای آینده این مشارکت‌ها بیشتر شود.

وی مرز مهران را مرکز تردد زوار اربعین حسینی دانست و اظهار کرد: با توجه به مرکزیت تردد زوار در مرز مهران، مجموعه ناجا در آن منطقه بسیج شدند و فرمانده کل ناجا مستقیما در آنجا مدیریت می کند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خدمات رسانی 24 ساعته مجموعه ناجا به زوار، تصریح کرد: امسال در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران نیروهای مسلح با مرکزیت ناجا به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زوار امام حسین (ع) هستند.

وی خدمات رسانی به زائرین را در حوزه بهداشت و درمان ویژه دانست و گفت: امسال با همت مجموعه خدمات درمانی نیروهای مسلح و مشارکت دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر و اورژانس خدمات رسانی به صورت ویژه در اختیار زوار قرار گرفته است.

سردار مدنی افزود: همچنین 10 بالگرد برای موارد اورژانسی در نظر گرفته شده است و بیش از یک هزار نفر از کادر پزشکی نیروهای مسلح در این سه پایانه مرزی کشور خدمات رسانی می کنند.

وی از مراجعه 500 زائر در شبانه روز به اورژانس نیروهای مسلح خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تجهیزات کاملی که ستاد نیروهای مسلح برای خدمت رسانی به زوار در این مرز مستقر کرده است در هر شبانه روز 500 نفر به اورژانس نیروهای مسلح مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده اند.

منبع:‌ ایسنا

کد خبر: 868271

وب گردی

وب گردی