زمان دقیقی برای از سرگیری صادرات و واردات کالا به عراق اعلام نشده است

ناظر گمرکات خوزستان گفت: زمان دقیقی برای از سرگیری صادرات و واردات کالا به عراق اعلام نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا جعفری امروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز درباره از سرگیری کار صادرات و واردات کالا به عراق زمان مشخصی اعلام‌نشده اما به‌محض صدور اجازه تردد کامیون‌ها از هر دو طرف ایران و عراق چنانچه مشکلی را نیز برای تردد زائران ایجاد نکند، مبادلات از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: جلسات زیادی با این موضوع در سطح استان خوزستان برگزار شد و با توجه به تجربیات سال­‌های گذشته قرار شد تدبیری اتخاذ شود تا علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران و تسهیل در امر عبور و مرور آن‌ها شرایط و امکانات لازم برای انجام مبادلات تجاری بدون وقفه فراهم شود.

جعفری تصریح کرد: برای این منظور امکاناتی در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم شد که از جمله آن می‌توان به ساخت جاده‌های دسترسی مجزا برای انجام فعالیت‌های تجاری و بارانداز اشاره کرد.

ناظر گمرکات استان خوزستان با اشاره به انجام برخی رایزنی‌ها با طرف عراقی درباره فراهم سازی شرایط لازم برای انجام فعالیت‌های بی‌وقفه تجاری گفت: حدود دو سال است که آمادگی مرز شلمچه برای انجام صادرات کالا به عراق آن هم به طور 24 ساعته را اعلام کرده‌ایم اما طرف عراقی این موضوع را نپذیرفته است.

وی اظهار کرد: البته تلاشمان بر آن است تا بتوانیم در مرزهای شلمچه و چذابه بیشترین خدمات را در بخش‌های صادرات، ورود و خروج موقت کالا و زائران به گیرندگان این خدمات ارائه کنیم.

جعفری با بیان اینکه فضای فعلی شلمچه بهتر از پارسال است، عنوان کرد: نظم، هماهنگی و انضباط میان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نیز بسیار بهتر از قبل شده است.

وی افزود: همه دست به دست هم داده‌اند تا شرایط بسیار خوبی را برای اسکان، پذیرایی و عبور سهل و روان زائران ایجاد کنند، فضای همدلی، همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نیروهای انتظامی و نظامی به خوبی قابل رویت است.

901

کد خبر: 868278

وب گردی

وب گردی