جاماندگان از پیاده‌روی اربعین ارتباط دلی را فراموش نکنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر فضایل زیارت حرم اباعبدالله‌الحسین (ع) خواندن زیارت‌نامه اربعین را برای جاماندگان از پیاده‌روی بزرگ اربعین پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی ضمن اشاره به پیاده‌روی عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید: با قدم اولی که زائر برمی‌دارد تمام گناهان او بخشیده می‌شود و تا زمانی که به مقصد برسد، مقام و منزلت او در نزد خداوند افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اربعین روز نتیجه‌گیری تمام عزاداری‌ها برای اباعبدالله‌الحسین (ع) است، شرح داد: زیارت حرم امام حسین (ع) به تعبیر بزرگان اسلام، اوسع‌ترین، اسرع‌ترین و انفذترین راه‌ها برای بخشودگی گناهان و گشودن در رحمت الهی به سوی انسان است.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام همواره عدد اربعین دارای ارزش خاصی بوده است افزود: ماها که از پیاده‌روی بزرگ اربعین جامانده‌ایم، باید سعی کنیم با برقراری ارتباط دلی با سالار شهیدان، از این روز ویژه بی‌بهره نمانیم.

حسینی با اشاره به ارزش خواندن زیارت اربعین امام صادق (ع)، گفت: امام صادق (ع) در محتوای زیارت اربعین، مفاهیم بسیار ارزشمندی را انتقال می‌دهد که از جمله آن‌ها بیان فلسفه قیام امام حسین در جمله آغازین زیارت‌نامه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، اعلام کرد: هدف امام حسین (ع) از فدا کردن جان و مالش، این بود که امت به جهالت‌برگشته را بیدار کند و چه نیکو به این هدف والا رسید.

901

کد خبر: 868299

وب گردی

وب گردی