رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس گفت: در حال حاضر در بیش از ۱۵۰۰ نقطه کشور شهدای گمنام خاکسپاری شده و یادمان‌ها در حال احداث است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،سردار محمد ناظر ، با اشاره به ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: در سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس، ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در تمامی استان‌های کشور و ساخت یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام در دستور کار است.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چند سالی هست که در تمامی استان‌ها مراکز فرهنگی دفاع مقدس را در حال احداث دارد. این مراکز فرهنگی در واقع همان موزه های دفاع مقدس است.

ناظر ادامه داد: پیشتر باغ موزه زیر نظر شهرداری بود اما اواخر سال ۹۵ با تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری شهردار وقت تهران، اساسنامه باغ موزه تغییر کرد و نام آن هم «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» شد.

مالک باغ موزه دفاع مقدس همچنان شهرداری است

وی در خصوص تغییر مالکیت باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مالکیت مجموعه منتقل نشده اما بهره برداری، سیاستگذاری و نظارت بر محتوا بر عهده سازمان نشر ارزش ها است.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس گفت: مشابه این باغ موزه در همه استان ها به فراخور امکانات زیربنایی، مراکز فرهنگی دفاع مقدس تاسیس شده یا در حال احداث است. در سال ۹۶ تعداد ۱۰ مرکز فرهنگی در ۱۰ استان به بهره برداری می رسد.

دخالتی در نامگذاری معابر نداریم

وی در خصوص همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با شورای شهر تهران برای نامگذاری معابر و میادین به نام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، اضافه کرد: در این زمینه دخالتی نداریم و کمیته نامگذاری شورای شهر در این مورد به وظایف خود عمل می کند.

ناظر از ساخت یادمان‌های دفاع مقدس و طرح جامع در مراکز جنوب غرب و شمال غرب کشور خبر داد که مورد استفاده اردوهای راهیان نور قرار می گیرد.

وی گفت: یادمان‌های شهدای گمنام بعد از تفحص، پیگیری محل تدفین و احداث یادمان آنها را برعهده داریم. در حال حاضر در بیش از ۱۵۰۰ نقطه کشور شهدای گمنام خاکسپاری شده و یادمان‌ها در حال احداث است. در دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، انتظامی و حتی اماکن عمومی مثل پارک‌ها و مناطق کوهستانی کلکچال، ارتفاعات البرز و ... یادمان شهدای گمنام احداث شده است.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس افزود: به تازگی در خیابان آزادی تهران دفن شهدای گمنام داشتیم که یادمان آن هم ساخته شد.

706

کد خبر: 868330

وب گردی

وب گردی