وجود مدارس فرسوده و چادری در روستاهای شمال استان خوزستان/ رئیس سازمان نوسازی مدارس دعوت ما را نپذیرفت

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت: در حوزه انتخابیه‌ام حدود 1500 روستا وجود دارد که اکثر مدارس آن کانکسی و چادری هستند یا اگر ساختمان دارند، فرسوده و نامناسب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ،علی عسگر ظاهری عبده‌وند نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، 4هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ، در رابطه با شرایط نامطلوب مدارس روستاهای حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: در حوزه انتخابیه‌ام حدود 1500 روستا وجود دارد که علاوه بر اینکه گازکشی ندارند، برخی از آنها برق و آب شرب هم ندارند؛ این روستاها در دامنه زاگرس هستند، زلزله‌خیز بوده و زمستان بسیار سردی دارند و با تمام این محرومیت‌ها اکثر مدارس این مناطق، کانکسی و چادری هستند یا اگر ساختمانی دارند فرسوده و نامناسب است.

وی افزود: از رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور دعوت کردیم تا بازدیدی از این مناطق داشته باشد اما دعوت ما را قبول نکرد؛ اداره نوسازی و استانداری استان خوزستان هم کاملاً در جریان شرایط بد این مدارس هستند اما در سال‌های گذشته بودجه مناسبی برای این مناطق پرداخت نشده است.

ظاهری بیان اینکه در منطقه شیخان برون عالی اصلاً مدرسه وجود ندارد، ادامه داد: شمال استان خوزستان از لحاظ امکانات آموزشی شدیداً دچار مشکل است البته اقداماتی از طریق خیرین صورت گرفته اما نیاز بسیار فراتر از این است.

«اینجا مدارس با هیزم گرم می‌شوند/ دانش‌آموزانی که در کلاس‌های سنگی و چادری درس می‌خوانند+تصاویر» و«مدرسه بدون سقف دانش‌آموزان منطقه «شاهزاده عبدالله»+تصاویر» به موضوع شرایط نامناسب مدارس مناطق شمال استان خوزستان پرداخته است؛ مسئله‌ای که حل شدن آن علاوه بر مشارکت سازمان نوسازی مدارس و دولت، همت خیرین مدرسه‌ساز را هم مطالبه می‌کند.

706

کد خبر: 868362

وب گردی

وب گردی