تلاش برای تناسب رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای با نیازهای جامعه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: یکی از برنامه های اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور تلاش برای تناسب بین افزایش رشته های دانشگاهی و نیازهای روز بازار کار است.

به گزارش ایسکانیوز،ناصر شمس صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور هنوز ناشناخته است و یکی از برنامه های اصلی ما تلاش برای معرفی ظرفیت های این دانشگاه در سراسر کشور معرفی شود که خبرنگاران در این راستا نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای در تمامی بخش ها دارای ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی است که به دلیل ناشناخته ماندن دانشگاه فنی و حرفه ای تاکتون از این ظرفیت ها به خوبی معرفی نشده است و جامعه با خدمات و توانمندی های آن آشنا شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برای تناسب سازی رشته های دانشگاهی با نیازهای جامعه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور عدم هماهنگی رشته های دانشگاهی با نیازهای بازار کار است.

وی با اشاره به افزایش بی رویه بعضی از رشته های دانشگاهی در سراسر کشور، گفت: متاسفانه در حال حاضر طرح آمایش رشته های دانشگاهی در کشور وجود ندارد و این یک مشکل جدی در کشور است که باید یک فکر اساسی برای آن داشته باشیم که البته این مهم نیازمند یک برنامه ریزی کلان است.

شمس یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تلاش می کند متناسب با نیازهای هر استان و شهرستان رشته های دانشگاهی را افزایش دهد و به همین دلیل این مهم در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته و دنبال می شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان مهمترین و اصلی ترین مرکز آموزش عالی برای پرورش افراد ماهر و تکنیسین در حوزه های فنی، تلاش دارد تا زمینه را برای جذب بهتر دانشجویان در بازار کار فراهم کند و به همین دلیل ما سعی می کنیم در کنار افزایش رشته های تحصیلی متناسب با نیاز بازار، مراکز آموزشی را نیز در سطح کشور توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اکنون در استان کردستان ظرفیت های خوبی در بخش دانشگاه فنی و حرفه ای وجود دارد که انتظار می رود با ایجاد هماهنگی های بهتر زمینه برای بهره برداری از تمامی این ظرفیت ها فراهم شود.

منبع:مهر

902

کد خبر: 868402

وب گردی

وب گردی