حضور ۶۰ گردشگر خارجی در اربعین «حسینیه ایران»

مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه «یزد حسینیه ایران» از حضور ۶۰ گردشگر خارجی در مراسم اربعین یزد به عنوان حسینیه ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام علیرضا میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور گردشگران خارجی در اربعین حسینیه ایران اظهار داشت: ۶۰ نفر از گردشگران از کشورهای مختلف در مراسم سینه زنی اربعین مسجد جامع یزد شرکت کردند و از نزدیک عشق و ارادت مردم دارالعباده به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را درک کردند.

وی بیان کرد: گردشگران خارجی در این مراسم با تهیه تصاویر زیبا از این مراسم، سفیری برای انتقال فرهنگ غنی عاشورایی مردم یزد به نقاط مختلف جهان شدند.

میرجلیلی، ارائه بسته های فرهنگی با موضوع اهداف قیام عاشورا و معرفی عزاداری های یزد به زبان انگلیسی را از دیگر اقداماتی دانست که در حاشیه بازدید گردشگران از برنامه های عزاداری یزد انجام شد.

مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه یزد حسینیه ایران عنوان کرد: حضور گردشگران خارجی در برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی برای هشتمین سال متوالی با همکاری میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط انجام شد و به الگویی برای اصفهان، شیراز و کاشان در زمینه اهمیت بحث گردشگری مذهبی تبدیل شده است.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۰۰ بسته فرهنگی به زبان انگلیسی در قالب بروشور با محتوای مذهبی توسط دبیرخانه «یزد حسینیه ایران» نیز تهیه شده که در دهه آخر صفر در شاهزاده فاضل و امیرچخماق بین گردشگران توزیع می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عزاداری های یزد خالی از حاشیه است، می تواند بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ تشیع و آشنایی دیگر ملت ها با دین اسلام و مکتب تشیع باشد.

902

کد خبر: 868423

وب گردی

وب گردی