پذیرش گواهی استاندارد ایران در بیش از ۱۰۰ کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: گواهی نامه ما در چهار سیستم مدیریتی کیفیت، زیست محیطی، ایمنی غذایی و انرژی در ۷۰ کشور پذیرفته می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان ملی استاندارد، نیره پیروزبخت گفت: در اوزان و مقیاس‌ها گواهی نامه این سازمان در بیش از ۱۰۰ کشور قابل قبول است.

او افزود: برای توسعه فرهنگ استاندارد به هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی کشور نیاز داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد به عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در مجامع مختلف بین المللی اشاره و اظهار کرد: این سازمان در میان ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در هیئت مدیره فنی، رتبه ۲۳ و در شورای ایزو رتبه ۲۷ را دارد.

پیروزبخت عضویت در مجامع اعتباردهی بین المللی را از دستاوردهای مهم سازمان ملی استاندارد خواند و تصریح کرد: عضویت در هیئت مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) و ورود یکی از نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران در هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد هم از دستاوردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران است.

402

کد خبر: 868453

وب گردی

وب گردی