رسانه‌های داخلی کاروان باعظمت پیاده‌روی اربعین را به خوبی پوشش ندادند/عده‌ای جز منفی‌بافی کار دیگری ندارند

امام جمعه مشهد گفت: از رسانه‌های داخلی گلایه دارم که این کاروان باعظمت را که 2 هزار و چند صد کیلومتر تا سرزمین کربلا را راه رفتند، پوشش ندادند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد به پیاده‌روی کاروان مشهدی از مشهد تا کربلا اشاره و اظهار کرد: از رسانه‌های داخلی گلایه دارم که این کاروان باعظمت را که 2 هزار و چندصد کیلومتر تا سرزمین کربلا را راه رفتند، پوشش ندادند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان هم این حرکت را مطرح نکردند، گفت: این کاروان 75 روز پیاده‌روی کرد و در آن شور و هیجان حسینی موج می‌زند اما متأسفانه رسانه‌ها به آن توجهی نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به همراهی صداوسیما و رسانه‌ها با جریان پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد و گفت: کسانی هم که موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین نشدند، توانستند از طریق این رسانه‌ها با زائران همراهی کنند و با بچه‌های پابرهنه امام حسین(ع) در میان بیابان شام تا کربلا، همنوا شوند.

وی با بیان اینکه در موضوع پیاده‌روی اربعین دو مسئله قابل تأمل است، گفت: مسئله اول حضور 20 و چند میلیون زائر از اطراف و اکناف جهان است که تا حتی گفته شده از 60 کشور زائر در این پیاده‌روی شرکت می‌کند. آنچه در باطن این جمعیت میلیونی می‌گذرد شوق و عشقی بود که از قطره قطره خون حسین(ع) نشأت می‌گرفت.

علم‌الهدی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: عده‌ای جز منفی‌بافی کار دیگری ندارند و می‌گویند پیاده رفتن مگر چه ثوابی دارد. در حالی که امام صادق(ع) فرموده است هر کسی یک قدم در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد مانند شهیدی است که در میدان نبرد و با بدن تا آغشته به خون روی زمین افتاده است.

وی ادامه داد: باید پیاده‌روی اربعین را انتخاب کرد تا قدم‌های بیشتری در راه امام حسین(ع) برداشته شود.

امام جمعه مشهد گفت: کسانی هم که موفق نشدند در این پیاده‌روی حضور پیدا کنند، در باطن و اندیشه‌شان دگرگونی خاصی ایجاد شده است.

وی مسئله دوم در زیارت اربعین را مربوط به مسائل بیرونی جهان تشیع دانست و گفت: اوج پیاده‌روی اربعین مربوط به چند سال اخیر است. پیش از آن زائران در کنار جاده می‌رفتند اما دو سال است که این قضیه موجی جهانی ایجاد کرده است.

علم‌الهدی به اظهار نظر یکی از پژوهشگران غربی درباره پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: این پژوهشگر که مسلمان هم نیست، این پیاده‌روی را مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی ارزیابی کرده و گفته که قرار است در دنیا اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم این پیاده‌روی را منت خداوند بر ما دانسته‌اند، گفت: در این قصه سرانگشتی در پشت پرده دارد که آن را مدیریت می‌کند. این مسئله با تبلیغات صداوسیما و رسانه‌ها ایجاد نشده بلکه سرانگشت نایبی است که این افراد را به هم رسانده و به هم پیوند زده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جنگ احزاب و اتحاد دشمنان اسلام در مقابل پیامبر(ص) و مسلمانان اشاره کرد و گفت: در این جنگ عرب و یهودی که پس از سه هزار سال همزیستی در شبه جزیره، هرگز با هم کنار نیامده بودند، با یکدیگر متحد شدند.

وی ادامه داد: جنگ احزاب به قدری برای مسلمانان وحشتناک بود که اطراف مدینه را خندق کندند؛ یعنی به پیروزی دشمن یقین داشتند. فقر و فشار اقتصادی و از طرف دیگر اتحاد دشمنان امر مهمی برای مسلمانان به شمار می‌آمد.

علم‌الهدی ماجرای جنگ احزاب را به وضعیت اتحاد امروز دشمنان جهان اسلام با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: در آن جنگ امام علی(ع) توانست با به هلاکت رساندن عمروبن عبدود وحشت را به خیمه‌های کفار نفوذ دهد. امیرالمؤمنین انسان منحصر به فردی است و جریان علی(ع) است که امروز می‌تواند اتحاد نامیمون کفار را در هم شکند.

وی ادامه داد: در اربعین جریان امیرالمؤمنین(ع) به میدان آمده است. از 60 کشور جهان هرکسی در دلش دلدادگی به اهل بیت(ع) دارد و حتی مسلمان نیست در این پیاده‌روی شرکت می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: این جریان به میدان آمده تا همه با هم اتحاد امریکایی، صهیونیستی و سعودی را نابود کنند و از بین ببرند.

وی از سخنان برخی از نظریه‌پردازان داخلی انتقاد کرد و گفت: برخی گوشه و کنار می‌گویند که مردم از انقلاب خسته شده‌اند و انگیزه انقلابی خود را از دست داده‌اند. وقتی جمعیت دو میلیونی از ایران به راه می‌افتد، مگر می‌شود بگوییم این مردم از انقلاب خسته شده‌اند؟

علم‌الهدی ادامه داد: چطور می‌شود با حضور این جمعیت در پیاده‌روی بگوییم مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند. این تلقین‌های جریان‌های شیطانی است که به دنبال تضعیف روحیه این جریان است.

وی در پایان تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک تحول در مقیاس جهانی است. امام زمان(عج) می‌فرماید روزی که شیعیان ما جمع شوند، امر ما نزدیک می‌شود. 25 میلیون دل‌ها به هم پیوند خورده و از هم پذیرایی می‌کنند. این مظهر فرمایش امام زمان(عج) است.

منبع: فارس

902

کد خبر: 868466

وب گردی

وب گردی