ورود بیش از یک‌میلیون و 300 زائر اربعین به کشور/ ترافیک سنگین در محور مهران - ایلام

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از ورود بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر اربعین تا صبح امروز به کشور خبر داد و گفت: روند بازگشت زائران به اوج خود رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار حیدری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تا صبح امروز ۱۹ آبان ماه، بیش از یک میلیون و 300هزار از زائران از مرزهای زمینی سه گانه مهران، چذابه و شلمچه به کشور بازگشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در ایران یادآور شد: امروز هم در کشور عراق روز اربعین است و با یک ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به کربلای معلی مواجه شدیم که خوشبختانه با پیگیری ها و با توجه به عوامل مختلفی که در مسیرها داشتیم ترافیک روان شد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: در مرزها هم با توجه به امکانات پیش‌بینی شده اعم از اسکان و تغذیه و ناوگان حمل و نقل زمینی تا این لحظه مشکلی گزارش نشده است.

حیدری ادامه داد: صرفا در مسیر مهران - ایلام ترافیک سنگین است که ظرف امروز و فردا ترافیک روان خواهد شد.

وی با بیان اینکه زائران زمان سفر خود را تاکنون مدیریت کرده اند، بیان کرد: با توجه به اینکه تا پنج روز بعد از اربعین امکان پذیرایی در داخل کشور عراق و مرزها وجود دارد، زوار روند تردد خود را مدیریت کنند.

حیدری با بیان اینکه مشکل خاصی تا این لحظه نداریم، یادآورشد: کسانی که مدارک خود را گم کرده‌اند با مراجعه به کنسول‌گری‌های ما در نجف و کربلا می‌توانند مشکل شان را حل کنند.

وی با اشاره به جلسه ای که روز گذشته با مسئولان وزارت خارجه داشته اند، یادآور شد: گزارش شده بود که ۲۵۰ نفر در نجف و کربلا، روادید خود را گم کرده اند که تحویل کنسولگری ها می‌شود و زوار می‌توانند مراجعه و روادیدشان را دریافت کنند.

منبع:ایلنا

902

کد خبر: 868484

وب گردی

وب گردی