یکپارچه‌سازی سامانه صدور مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی / صدور دانشنامه ها در کمتر از 14 روز

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی از یکپارچه‌سازی سامانه صدور مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد عابدی مدیرکل دانش‌آموختگان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر اهمیت فعالیت های این اداره کل گفت: اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین بخش های دانشگاه است چرا که با میلیون ها فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط بوده و باید مدارک آنان را به بهترین شکل و در شأن دانشگاه صادر کند.

عابدی با بیان اینکه در این دوره عملیاتی شدن دستورالعمل اجرایی نحوه بررسی و ارسال مدارک دانش‌آموختگان در دست اقدام است، گفت: در صورت اجرایی شدن این دستورالعمل، قطعاً تعداد مدارک بازگشتی به خاطر نقص در پرونده، به واحدها بسیار کمتر خواهد شد چرا که در این دستور العمل ترتیبی اتخاذ شده تا تمامی کارشناسان دانش آموختگان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طی یک دستورالعمل یکسان فعالیت های خود را انجام داده و به مرکز ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک این فرآیند می تواند به تسهیل و تسریع صدور مدارک دانش‌آموختگان کمک کند. دستورالعمل فوق نهایی شده و در آینده‌ای نزدیک به واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکپارچه‌سازی سامانه صدور مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی توسط دانشگاه در دست اجراست، گفت: در صورت راه‌اندازی این سیستم جامع و شبکه یکسان، شاهد تحویل مدارک دانش آموختگان به صورت به‌روز خواهیم بود.

عابدی با اشاره به مدت زمان تحویل مدارک به دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در صورت اصلاح ساختار تشکیلاتی اداره کل دانش آموختگان، مدت زمان تحویل دانشنامه به فارغ‌التحصیلان به کمتر از 14 روز خواهد رسید.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به زمان‌بندی برخی فرآیندها در اداره کل دانش‌آموختگان گفت: درخواست ریز نمرات دانشجویان از زمان تحویل به سازمان مرکزی ظرف 72 ساعت و پاسخ استعلام نهادهای مختلف از دانشگاه در صورت نداشتن مغایرت، ظرف 48 ساعت انجام می شود.

لزوم بازنگری در ساختار تشکیلاتی اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی

عابدی در ادامه با اشاره به ساختار تشکیلاتی اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر من این ساختار به شدت نیازمند بازنگری و توجه خاص است و در صورت تغییر و تقویت ساختار تشکیلاتی این اداره کل، مطمئناً دانشگاه آزاد اسلامی نیز در امور محوله ارتقای کیفیت پیدا خواهد کرد.

کد خبر: 868624

وب گردی

وب گردی