ایران کشوری امن برای سرمایه گذاران خارجی  / کاهش هزینه های تجارت با رفع موانع بانکی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه ایران کشوری امن برای جذب سرمایه گذار خارجی است گفت: با رفع موانع بانکی شاهد کاهش هزینه های تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز؛ کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران صبح امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی و هیات بلندپایه تجاری اتحادیه اروپا با اشاره به حضور این هیات گفت: این موضوع نشان از عزم جدی برای توسعه روابط میان ایران و اتحادیه اروپا است البته بعد از برجام نیز کشورهای بسیاری تمایل داشتند برای گسترش روابط با ایران قدم بردارند.

او با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا نقش مهمی در سر به انجام رسیدن برجام داشته افزود: اتحادیه اروپا به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از قطب‌های تولید غذا در جهان است و می‌تواند شریک مناسبی برای ایران در این بخش باشد.

زرگران تصریح کرد: ارزش افزوده صنایع غذایی ایران در ده سال اخیر که 6 درصد رشد داشته و در سال 2016، ایران بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات محصولات غذایی و کشاورزی داشته است.

او با اشاره به اینکه باوجود پتانسیل‌های بالای ایران و اتحادیه اروپا، حجم تجارت و روابط اقتصادی و تجاری در حوزه قضایی و غذایی مناسب نیست گفت: در سال‌های اخیر عمده مقاصد صادرات ما کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بود و سهم سایر کشورهای اروپایی در این بخش بسیار ناچیز بود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش 17 درصدی تجارت مواد غذایی میان ایران و اتحادیه اروپا در هفت ماهه سال جاری گفت: تولیدکنندگان و تجار ایران و اروپا می‌توانند در انتقال دانش و تکنولوژی و تشکیل تیم‌های تحقیق و توسعه و نیز ماشین آلات تولیدی همکاری های مشترکی را با یکدیگر داشته باشند.

او تاکید کرد: در گام نخست باید روابط بانکی و مشکلات مربوط به این بخش رفع شود تا شاهد کاهش هزینه تجارت باشیم ضمن اینکه نباید از این نکته غافل شد که ثبات اقتصادی ایران در چند سال اخیر موجب جذب سرمایه‌گذاران خارجی شده است چرا که ایران کشوری امن برای سرمایه‌گذاری است.

او با تاکید بر اینکه نرخ ارز علی‌رغم کاهش قیمت نفت قبل از برجام با کمترین نوسانات مواجه بوده گفت: بخش خصوصی ایران آمادگی دارد که موقعیت‌های مناسب و خاص را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم نماید.

403

کد خبر: 868744

وب گردی

وب گردی