ریالی بابت کارمزد به جایگاه‌داران پرداخت نشده است/ لطفا مانع تراشی نکنید!

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور با تاکید براینکه هنوز با گذشت 3 سال از مطرح شدن افزایش کارمزد جایگاه‌ها ریالی به جایگاه‌داران پرداخت نشده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر هزینه‌ها چندین برابر افزایش یافته است، به هرحال متاسفانه گلوگاه‌های ما به گلوگاه بودجه دولت گره خورده است.

ناصر رئیسی‌فرد رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص تغییرات احتمالی در ارتباط با بحث تجاری جایگاه‌ها و نیز واگذاری آن‌ها گفت: امیدواریم که دولت و مجلس شورا در خصوص افزایش کارمزد جایگاه‌ها به تفاهم برسند. هم‌اکنون اکثر جایگاه‌های کم فروش با مشکل نقدینگی مواجه هستند به طوری که ارائه خدمات از سوی آن‌ها به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

او با تاکید بر اینکه هنوز با گذشت 3 سال از مطرح شدن افزایش کارمزد جایگاه‌ها ریالی به جایگاه‌داران پرداخت نشده است اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر هزینه‌ها چندین برابر افزایش یافته است، به هرحال متاسفانه گلوگاه‌های ما به گلوگاه بودجه دولت گره خورده است.

رئیسی‌فرد با بیان اینکه منکر این موضوع نیستیم که دولت در حال حاضر با مضرات مالی مواجه است، افزود: دلیلی ندارد که سرمایه های ملی و بسیار کلان برای جایگاه‌داران نادیده گرفته شود و از صحنه ارائه خدمات خارج شوند. تقاضا داریم قوه مقننه و دولت با توجه به لایحه قدیمی به مجلس و نیز مطرح شدن آن در برنامه ششم این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهند تا حق‌الزحمه را به صورت کارمزد در اختیار جایگاه‌داران قرار دهد.

او با اشاره به اینکه تمام جایگاه‌های کشور متعلق به بخش خصوصی است گفت: تنها موضوع ارتباط تجاری و کارمزد با دولت است، به طوری که دولت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حتی به اندازه یک سوزن نقشی در آن ندارند.

رئیسی‌فرد افزود: متاسفانه از زمانی که کارمزد جایگاه‌ها به بودجه دولت گره خورده،خود جایگاه‌داران متضرر می‌شوند در صورتی که خیلی از واحدهای دیگر هستند که قیمت‌ها را خودشان افزایش می‌دهند چون تنها ما جایگاه‌داران هستیم که کارمزد را از دولت می‌گیریم. متاسفانه نمایندگان مجلس تا به امروز به این امر توجه نکرده اند.

او با تاکید براینکه صنف عظیمی از جایگاه‌داران در آستانه ورشکستگی هستند، گفت: بحث کارمزد یکی از دغدغه‌های اصلی ما است بنابراین دولت به هوش باشد تا سرمایه ملی از بین نرود این جایگاه‌ها اماکن بسیار گران قیمتی هستند و اگر از بین بروند سرمایه ملی نابود شده است.

رئیسی‌فرد خاطرنشان کرد: 67درصد جایگاه‌های کشور جزو جایگاه‌های کم فروش هستند و انتظار داریم که در این قضیه حداقل حق‌الزحمه ما را به صورت درصدی از قیمت فرآورده پرداخت کنند.

او اضافه کرد: قبلا اجازه پرداخت داده شده بود منتها مانع‌تراشی کردند، امیدوارم این مانع‌تراشی از سر راه برداشته شده و دولت خود را از شر کارمزد خلاص کند و ما هم بتوانیم با حداقل‌های موجود به اداره جایگاه‌ها بپردازیم.

402

کد خبر: 868762

وب گردی

وب گردی