628 آموزشگاه در لرستان نیاز به مقاوم‌سازی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: 628 آموزشگاه در استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

به گزارش ایسکانیوز،خدانظر دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون کمک رسانه‌ها نمی‌تواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد، افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه اقشار جامعه است و بدون اطلاع‌رسانی دقیق و نهادینه کردن باورها، عملا کار این نهاد به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

وی بیان کرد: حل برخی از مسائل و مشکلات در آموزش و پرورش از عهده ما برنمی‌آید و هم اکنون استان نمی‌تواند کمک کند و وزارت‌خانه دستش خالی است. این مسائل را با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کردیم تا ردیف اعتباری گرفته شود.

دریکوند با اشاره به اینکه در لرستان 65 مدرسه خشتی، 18 مدرسه شبه‌کپری، 27 مدرسه کپری، 181 مدرسه کانکسی و 86 مدرسه چادری وجود دارد، اضافه کرد: هم اکنون 1560 فضای آموزشگاهی در استان مستحکم، 1050 مدرسه تخریبی و قابل بازسازی و 628 آموزشگاه نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء بازسازی 38 مدرسه خشتی گلی را تعهد کردند، تصریح کرد: از مجموع 500 مدرسه‌ای که در کشور قرار است با کمک خیرین و سپاه انجام شود 24 مدرسه مربوط به لرستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در آینده برگزار خواهد شد دکتر سید موسی خادمی استاندار لرستان قول دادند هر چه تعهد خیرین باشد به همان میزان به آموزش و پرورش کمک خواهد کرد. البته با احتساب این ارقام و با کمک‌های نوسازی مدارس قطعاً بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

902/900

کد خبر: 868801

وب گردی

وب گردی