اجرای  یک عاشقانه جنگی در تئاتر شهر

نویسنده و کارگردان نمایش « نذار این خواب تعبیر بشه » که این روزها در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه است از تلاش برای یک اجرای متفاوت و مغفول مانده با محتوای جنگ و مقاومت سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مهدی نصیری نویسنده و کارگردان نمایش « نذار این خواب تعبیر بشه» با اشاره به واکنش مخاطبان از اجرای این اثر نمایشی در تالار سایه تئاتر شهر توضیح داد: خوشبختانه از روزی که نمایش روی صحنه رفته بازخوردها و واکنش هایی که از مخاطب گرفتم روند مطلوبی داشته و اغلب تماشاگران و منتقدانی که از نمایش دیدن کردند از محتوای اجرایی که پیش روی آنها قرار گرفت، راضی بودند. موضوعی که امیدوارم تا پایان اجراهای نمایش ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: انگیزه ها و دغدغه هایی که برای به صحنه بردن آثار نمایشی مرتبط با جنگ و دوران دفاع مقدس داشته و دارم همواره به من این اراده را می دهد که این روند را استمرار بدهم کما اینکه در ادامه علاقه مندی هایم به این گونه نمایشی متن دیگری را نیز برای اجرا آماده دارم که به نوعی گسترش پیدا کرده یکی از سه اپیزود نمایش «نذار این خواب تعبیر بشه » است که از نظر من دارای جذابیت های بسیار فراوانی برای مخاطبان امروزی تئاتر است و امیدوارم فضا به گونه ای هدایت شود که بتوانم این اثر نمایشی را نیز در صورت فراهم شدن امکانات روی صحنه ببرم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر بیان کرد: وقتی ما از نگاه حمایتی صحبت می کنیم این احساس به وجود می آید که نگاه حمایتی فقط باید محدود به فضاها و روایت های تکراری از دوران هشت ساله دفاع مقدس باشد که به نظر من این موضوع باید هر روز کمرنگ تر شده و حمایت ها به سمت و سویی کشیده شود که مخاطبان نیز از آن راضی باشند، موضوعی که خوشبختانه در چند ساله اخیر توسط برخی از نهادها جدی تر گرفته شده و می تواند مقدمه خوبی برای استمرار آن باشد. ما باید به این نقطه برسیم که مخاطبان آثار مرتبط با جنگ و مقاومت رزمندگان دفاع مقدس دنبال سوژه های متفاوت ، غیر تکراری و غیر سطحی هستند که بتوانند با دریچه های تازه تری از دوران مقاومت آشنا شوند.

نصیری اضافه کرد: متاسفانه برخی از ماجراهای ارزنده و به یادماندنی دوران جنگ یا مغفول مانده و یا معطوف به جریان عملیات ها، بازگشت رزمندگان و تاثیرات جنگ روی آنها بوده است، غافل از اینکه بخش قابل توجهی از دوران جنگ نیز روی دوش مادران و زنانی بوده که با نگاه عاطفی و انسانی خود به رزمندگان واقعیت های جالب توجه و ارزشمندی را به مردم نشان دادند. من نیز سعی کردم در نمایش «نذار این خواب تعبیر بشه» با نگاهی انسانی و لطیف این پدیده اجتماعی را در سه اپیزود متفاوت به تصویر بکشم که امیدوارم با همکاری و جدیتی که در گروه اجرایی اثر وجود داشت این فضا به درستی پیش روی مخاطب قرار گرفته باشد.

علاقه مندان و تماشاگران می توانند برای آگاهی از تازه ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com مراجعه کنند.

501

کد خبر: 868806

وب گردی

وب گردی