روزنامه مصری الوطن: دلالان جنگ به دنبال ایجاد جنگ و ادامه بحران در منطقه هستند

روزنامه مصری الوطن ،با انتقاد از اظهارات خصمانه مقامات سعودی علیه ایران نوشت: دلالان جنگ به دنبال ایجاد جنگ و ادامه بحران در منطقه هستند تا همه طرف ها به خصوص که دو طرف ایرانی و سعودی را بدوشند و حکام جوان که در منطقه بازی می کنند، به این دلالان در انجام ماموریت شان کمک می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه مصری الوطن در مقاله‌ای به قلم «محمود خلیل» با عنوان «شر در حال نزدیک شدن است» با اشاره به تشدید تنش و سایه جنگ بر منطقه به دنبال اظهارات محمد بن سلمان علیه ایران و تلاش برخی دلالان از جمله ترامپ برای به راه انداختن جنگ در منطقه می نویسد: با کلیه محاسبات عقلی مقابله با ایران به این سادگی نیست و اسرائیل از سالها قبل تهدید به حمله به ایران کرده و تبلیغات و درخواست های عربی آن را تغذیه کرده و آمریکا هم ایران را تهدید کرده است. شاهد این امر اظهارات ترامپ قبل از سفرش به ریاض بود . ولی در هر حال هیچ اتفاقی نیفتاد.

این روزنامه ادامه می‌دهد: هیچ کس نمی‌تواند این حقیقت را نادیده بگیرد که بروز چنین جنگی هیچ پیروز و شکست خورده ای ندارد بلکه همه خسارت می بینند و زیان می کننند و تنها دلالان به دنبال استمرار و طولانی شدن این جنگ هستند تا همه طرف ها به خصوص که دو طرف ایرانی و سعودی را بدوشند و حکام جوان که در منطقه بازی می کنند، به این دلالان در انجام ماموریت شان کمک می کنند!

به گزارش ایسنا روزنامه مصری الشروق هم در مقاله ای به قلم «عبدالله السناوی » با عنوان «بعد از زلزله و قبل از جنگ» با اشاره به تحولات داخلی سعودی و لبنان و جنگ لفظی در منطقه بین سعودی با ایران و حزب الله و تشدید نزاع بین ایران و سعودی در یمن در تهدیدات لفظی و رسانه ای می نویسد: در صورت استمرار شرایط و تشدید جنگ تبلیغاتی بدون انتقال آن به عرصه نظامی می‌تواند روند بحران را علیرغم فاجعه بار بودن اوضاع انسانی در یمن کنترل کرد. در غیراین صورت مصر مجبور خواهد شد تا وارد میدان‌های مقابله نظامی بگذارد و کل منطقه به جنگ های نابود کننده بی پایان کشیده خواهد شد.

نویسنده مقاله روزنامه الشروق تصریح می‌کند: در مدیریت دو بحران لبنان و یمن دیپلماسی سعودی رویه محافظه کار و کند سنتی خود را کنار گذاشته و صفات بی پروایی و تهور و عدم درک پیامد اقدامات در مسئولان جدید سعودی غلبه یافته است. این امر منجر به کاهش نقش سعودی در بحران سوریه و تسری آن به بحران های دیگر شده است. اکنون حقایق جدیدی در عرصه میدانی در جریان است و مشاجرات ، درگیری ها و تشدید تنشها هشدار دهنده تهاجمات و دخالت ها و شاید جنگ هایی است که منطقه و آینده سعودی را بعنوان یک کشور یکپارچه به سرنوشتی نامشخص سوق می دهد.

منبع‌: ایسنا

کد خبر: 868835

وب گردی

وب گردی