موسوی لارگانی: حذف بانک مرکزی توسط دولت  از حسابرسی عملیاتی وجه قانونی ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص خارج کردن بانک مرکزی از حسابرسی اظهار داشت: فساد اقتصادی به همراه این مصوبه است و ما که به دنبال شفافیت در کارهایمان هستیم نباید از حسابرسی نگران باشیم.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نائب رییس کمیسون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با در نظر داشتن مصوبه هیات وزیران مبنی بر خارج کردن بانک مرکزی از حسابرسی عملیاتی گفت: هیچ دولتی حق تصویب قانون ندارد ولی دارای حق نوشتن آیین نامه است و قانون باید به مجلس آمده و در آن جا به تصویب برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر طبق قوانینی که ما داریم به دولت اجازه داده شده است در بحث حسابرسی شرکت ها آیین نامه بنویسد اشکالی ندارد ولی اگر چنین اجازه ای را نداده مصوبه دولت اشکال دارد و این حق را قوانین بالادستی داده که قانون را باید مجلس بعد از گذشت از فیلتر شورای نگهبان و تایید آن تصویب کند که در آن صورت باید اجرایی شود و می توان در آن استثنایی هم برای بانک مرکزی قائل شد.

موسوی لارگانی تأکید کرد: اگر این مصوبه قانون نباشد و به صورت آیین نامه نوشته شده باشد اشکالی ندارد و می تواند استثنایی هم در آن انجام گرفته شده باشد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس نظارت است و از وظایف نظارتی آن تحقیق و تفحص از سازمان ها و ارگان ها و به طور مثال بانک مرکزی هم شامل این موضوع می شود و بعید می دانم با این مصوبه مجلس از بعد نظارتی نتواند کاری انجام دهد.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران و با اظهار این که به همراه آن قطعا فساد خواهد بود تأکید کرد: فساد اقتصادی به همراه این مصوبه است و ما که به دنبال شفافیت در کارهایمان هستیم نباید از حسابرسی نگران باشیم.

موسوی لارگانی در ادامه خاطر نشان کرد: این مصوبه در نظام جمهوری اسلامی ایران خیلی وجه قانونی ندارد و نباید چنین چیزی داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد عدم ارائه گزارش مالی از سوی بانک ها به مدت طولانی اظهار داشت: این موضوع را باید از خود بانک ها پرسید و نمی توان دلیل روشنی برای این موضوع در نظر داشت.

وی تصریح کرد: کسی که از حسابرسی ناراحت است حتما جایی از کارش می لنگد و مشکل دارد و الا اگر مشکلی نداشته باشد هیچ نگرانی از این کار نباید داشته باشد.

موسوی لارگانی با اشاره به ضرب المثل طلا که پاک است چه منتش به خاک است گفت: اگر کسی کارهایش پاک باشد نگرانی از حسابرسی ندارد و شاید جایی از کار می لنگد که از آن می ترسد.

303

کد خبر: 868845

وب گردی

وب گردی