مرگ 23 نفر در تصادفات موتورسیکلت در سه سال گذشته در مرکز تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران با اعلام بیش از یک هزار و 400 مورد تصادف جرحی توسط راکبان متخلف موتور سیکلت گفت: طی3 سال گذشته 23 نفر در این منطقه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسکانیوز ، سجاد زارع صفت با اشاره به ثبت و تحلیل آمار تصادفات 3 سال گذشته منطقه 11 در سامانه GIS، افزود: قرارگیری در هسته مرکزی تهران و نیاز به گذر از محدوده این منطقه برای دسترسی به نقاط جذب سفر که تعداد آن ها در داخل و اطراف این منطقه کم نیست، باعث شده روزانه ده ها هزار وسیله نقلیه، خواهان گذر از این بخش پایتخت باشند.

وی با بیان این که در این بین، موتورسیکلت به عنوان یک وسیله ارزان قیمت که می تواند به راحتی از ترافیک بخش مرکزی تهران عبور کند و طرفداران زیادی در این شهر دارد؛ ادامه داد: اطلاعات ثبت شده در سامانه GIS تصادفات معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 11 نشان می دهد در 3 سال اخیر و در یک هزار و 410 تصادف جرحی و 144 تصادف خسارتی، موتورسیکلت مقصر بوده که نشان از عدم برخورد جدی با راکبان متخلفی است که با رانندگی نامناسب، امنیت خود و دیگران را به خطر می اندازند.

وی ناحیه 2 منطقه 11 را با ثبت 455 مورد تصادف، حادثه خیز ترین محدوده این منطقه از حیث بروز تصادفات موتورسیکلت در 3 سال گذشته معرفی کرد و اظهار داشت: ناحیه یک با 400، ناحیه 4 با 390 و نیز ناحیه 3 با 331 مورد حادثه به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

زارع صفت با تاکید بر این که پلیس راهور تلاش می کند نظم ترافیکی در معابر سطح شهر برقرار شود؛ گفت: با این وجود و به دلیل تعداد بالای موتورسیکلت های پایتخت و نیز ضعف قانون و نیاز به بازنگری در آن، همواره شاهد این هستیم که بخش زیادی از تصادفات سالیانه تهران و به ویژه هسته مرکزی شهر که منطقه 11 نیز جزوی از آن است، مربوط به تخلفات راکبان موتورسیکلت هاست.

او عنوان کرد: در این مدت از تعداد کل تصادفاتی که مقصران آن ها موتورسیکلت بوده است؛ بیش از 550 حادثه نتیجه برخورد با خودروی سواری و عددی نزدیک به همین مقدار نیز حاصل بی توجهی راکبان و برخورد موتور آن ها با عابران پیاده می باشد که به جراحت و در مواردی، فوت عابران منجر شده است.

700

کد خبر: 868873

وب گردی

وب گردی