سعی کردیم نیاز جامعه دانشگاهی را برآورده کنیم

رئیس انتشارات سروش، گفت: ما به اندازه نیاز جامعه هدف خودمان یعنی  جامعه دانشگاهی فعالیت خود را گسترده کردیم و سعی داشتیم که در این عرصه تمامی نیازهای مخاطبان را برآورده کنیم. 

مجید بلالی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره کتاب های حوزه دانشگاهی انتشارات سروش، اظهار کرد: انتشارات سروش یکی از ناشران برتر در حوزه کتاب های دانشگاهی رشته ارتباطات و رسانه است. بسیاری از کتاب های مرجع حوزه ارتباطات، رسانه ، جامعه شناسی و تاریخ در این انتشارات چاپ شده اند.

وی با اشاره به تمدید چندین باره برخی کتاب های دانشگاهی، ادامه داد: در انتشارات سروش کتاب هایی که اساسی ترین نیازهای جامعه دانشگاهی هستند، به دلیل تقاضای بسیار افراد ده بار یا بیشتر نیز تمدید چاپ شده اند.

رییس انتشارات سروش با اشاره به اینکه خواستار وارد شدن به تمامی رشته های دانشگاهی نبوده، تاکید کرد: سایر ناشران بسیاری از رشته های دانشگاهی مانند ادبیات و تاریخ را به صورت کاملا تخصصی کار کرده اند به همین دلیل ما احساس کردیم باید به رشته هایی مانند ارتباطات که دیگران کمتر توجه کرده اند، بپردازیم.

*** کتاب نباید از دسترس افراد دور شود

بلالی در ادامه با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد: سرانه پایین خواندن کتاب یکی از مهم ترین مسائل جامعه امروزی ماست البته من به دقایقی که برای سرانه کتابخوانی افراد اعلام می کنند شک دارم، چراکه این آمار و اطلاعات به صورت استاندارد محاسبه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب نباید از دسترس افراد دور باشد، گفت: در تمام دنیا برای بدست آوردن آمار دقیق سرانه مطالعه افراد، کتاب های درسی، روزنامه و فضای مجازی را از زمان کتاب خواندن کم می کنند و آنچه را که باقی می ماند، به عنوان لیست سرانه مطالعه مد نظر قرار می دهند.

رییس انتشارات سروش به نیاز درونی افراد برای دست یافتن به آگاهی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه در کشور ما به دلایل متعدد که هنوز ریشه یابی نشده ، افراد احساس نمی کنند که باید نسبت به مسائل مختلف آگاهی خود را افزایش دهند. بیشتر افراد به اطلاعات پالایشی و دسته بندی شده در شبکه های مجازی اکتفا می کنند.

بلالی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشورهای پیشرفته، تاکید کرد: در تمامی فیلم های سینمایی و سریال های کشورهای توسعه یافته، صحنه هایی را به مطالعه افراد اختصاص می دهند تا کتاب از زندگی مخاطبان حذف نشود.

وی خاطر نشان کرد: در سایر کشورها به دلیل ارزش و اعتبار که جامعه برای کتابخوانی قائل می شوند، تیراژ روزنامه ها بیش از یک میلیون است اما در ایران با ایجاد و افزایش سایت های اینترنتی تیراژ روزنامه ها به یک دهم کاهش پیدا کرد.

503

کد خبر: 868887

وب گردی

وب گردی