تلاش وزارت خارجه انگلیس برای بهبود روابط با ایران در آستانه سفر جانسون به تهران

تلاش وزارت خارجه انگلیس برای بهبود روابط با ایران در آستانه سفر جانسون به تهران

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه گاردین، در حالیکه قرار است بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگیس به زودی به تهران سفر کند، وزارت خارجه این کشور در حال بررسی یک سری اقدامات برای بهبود روابط با ایران است. این سفر می‌تواند فرصتی برای جانسون باشد تا بتواند آزادی نازنین زاغری-راتکلیف شهروند دو تابعیتی بازداشت شده در ایران را به دست آورد.

وزیرامورخارجه انگلیس به تازگی در کمیته‌ای در پارلمان این کشور گفت که نازنین زاغری در ایران آموزش خبرنگاری می داده است. این برخلاف تاکید همیشگی دولت انگلیس و خانواده زاغری مبنی بر این بود که وی برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود.

زاغری که در سال 2016 در تهران بازداشت شده بود پس از محاکمه در دادگاه اواخر سال گذشته به دلیل جرایم امنیتی به پنج سال حبس محکوم شد.

گاردین در ادامه گزارش خود نوشت: ایران بر این باور است که اقدامات وزارت امور خارجه انگلیس به حل مسائل باقیمانده میان دو کشور کمک خواهد کرد. تهران تاکنون برای ‌آزادی نازنین زاغری در خواستی مطرح نکرده و معتقد است که هر تلاشی برای تبادل می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

به نوشته گاردین تدابیری که وزارت امور خارجه انگلیس برای کاهش سطح تنش با ایران آماده کرده است نیز اشتباه جانسون درباره نازنین زاغری در نظر نگرفته است. خطر سیاسی در اینجا این است که این پیشنهادات ممکن است به عنوان یک تلاش برای تضمین آزادی زاغری-راتکلیف و کاهش فشار بر جانسون تلقی شود.

منبع:‌ ایسنا

کد خبر: 868894

وب گردی

وب گردی