ایران با همکاری هلند شناور پیشرفته می‌سازد

با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری ایران و هلند شناورهای پیشرفته فراساحل می‌سازند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این قرارداد که میان شرکت دامن هلند و شرکت کشتی‌سازی اروندان شستا امضا شده، بناست در آینده نزدیک کارگاه ساخت این شناورها را در خرمشهر فعال کند.

این تفاهم‌نامه که در حاشیه نمایشگاه یورو پورت ۲۰۱۷ در هلند به امضا رسیده، می‌تواند پای یکی از اصلی‌ترین کشورهای فعال در حوزه دریایی را به طور رسمی به ایران باز کند.

این شرکت هلندی که در چند کشور دنیا کارگاه رسمی ساخت شناور دارد، از ماه شهریور امسال که کارشناسانش از موقعیت شرکت‌های ایرانی بازدید کرده‌اند، فرآیند تفاهم برای ساخت این شناورها را کلید زد تا سرانجام با تفاهم‌نامه‌ای که به طور همزمان استفاده حداکثری از توان داخلی و انتقال فناوری روز دنیا در بر خواهد داشت، به طور رسمی وارد ایران شود.

پس از نهایی شدن توافق هسته‌ای و اجرای برجام ایران توانست بار دیگر رابطه خود را با کشورها و شرکت‌های بزرگ کشتی‌سازی و خطوط کشتیرانی از سر بگیرند که برخی از نتایج آنها به بازگشت لاینرهای بین‌المللی به آب‌های ایران، خرید تجهیزات نوین از شرکت‌های دست اول سازنده این تجهیزات و عقد قرارداد برای ساخت شناورهای مشترک اختصاص دارد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده ایران برای تداوم حرکت رو به رشد خود در عرصه بین‌الملل نیاز به توسعه دریامحور دارد و در این راستا بهبود زیرساخت‌های دریایی، اتصال بنادر به خطوط ریلی و افزایش توان بنادر ایران در رقابت با بنادر خارجی جزئی از برنامه‌هایی است که باید از سوی مقامات ایرانی در دستور کار قرار بگیرد.

401

کد خبر: 868904

وب گردی

وب گردی